17 Eki 2016

Hidden Identity / Kore Dizisi


Bir işin içinde TVN kanalı varsa orada kalite mutlaka vardır. 2015 yılı yapımlarından biri olan Hidden Identity dizisine başlama sebeplerinden biri kanalı diğer bir sebebi Kim Bum gibi oyuncunun farklı bir rolde izlemek içindi. Polisiye türüne kesinlikle yakıştığını düşünüyorum. 

Cha Kun Woo polis akedemisini en üst sırada ve sadece iki yılda bitirmiş, son derece yetenekli bir dedektiftir. Mezuniyetinin ardından iki yıl deniz kuvvetlerinde (özel deniz tugayı olan SEAL birliğinde) askerliğini yapıp tamamlar ve sonrasında son derece saygın bir tim olan Şiddet Suçlarını Araştırma Ekibine (5. ekip) dahil olur.5. ekip herhangi bir polisin girebileceği bir birlik değildir. Sadece özel dedektifleri barındırır ve gizli olarak çalışırlar. Ekip en ürkütücü ve tehlikeli suçluları yakalamakla görevlidir.

Sizce de bakışları bile büyümemiş mi?
  • Cha Gun Woo karakterini Kim Bum  canlandırıyor. Boys Over Flowers, Stay With Me, The Winter The Wind Blows dizilerinden hatırlayacaksınız. Oyuncunun önceki dizilerini düşünecek olursam kendisini büyüdüğünü görebilirsiniz. Cha Gun Woo karakteriyle Gülümsemeyen yüzü, çatık kaşları, ağzından cımbızla alınan sözler; karakteri şu ana kadar izlediklerimizden fazlasıyla farklıydı. Cha Gun Woo önce sevdiğini daha sonra partnerini kaybeden bir polis memuru.Ortağını vuran adamı öldürünce meslekten uzaklaştırılır. Her şeyden elini ayağını çekmişken kendilerine 5.Ekip adını veren bir gurubun içinde bulur kendini. 
  • Jang Moo Won karakterini Park Sung Woong canlandırıyor. Bridak Mask ve Remember dizilerinden hatırlayabilirsiniz. Yeri geldiğinde kötü yeri geldiğinde pamuk gibi bir karaktere bürünüyor. Karakter oyuncusu dediğimiz türden Jang Moo Won 5. Ekip denilen bölümünün lideridir. 
  • 5. Ekip üyelerini Min Joo karakteriyle Yoon Si Yi, Tae Pyoung karakteriyle Lee Wong Jung, Tae In karakteriyle Kim Tae Hoon ve Deok Hoo karakteriyle Kim Hyun Sung canlandırıyor.
  • Dizinin tek kadın oyuncusu Yoon Si Yi polisiye türünden yer alan en iyi kadın oyuncu olarak kayıtlara geçti 
  • Hidden Identity; daha önce TVN kanalında yayınlanan Misaeng dizisinin rekorunu egale etmiştir. Yayınalnadığı dönemde kanalın en çok izlenen yapımı olarak kayıtlara geçmiştir. 
  • Benim diziyi izlememde ki en büyük etkenlerden biri, İzlenme oranın Misaeng dizisini bile geçmiş olmasıydı. İkinci etken türünün polisiye olmasıydı. 
  • Peki Misaeng dizisinden iyi miydi? şeklinde bir soru duyar gibi oldum. Misaeng ve Hidden Identity dizisi arasında dağlar kadar fark var. En başta iki dizi farklı türlere sahip. He bunların arasında seçim yap derseniz kesinlikle Misaeng derim. İş hayatının teoriden ziyade pratikteki gerçeklerini yalın bir dille, gerçekçi konuları ele alarak efsane bir senaryo ortaya koyuldu. Bu sebeple dizinin verdiği mesajlar okullarda ders konusu olacak nitelikteydi. 
  • Polisiye türlerini ele alacak olursak kurgu ve oyunculuklar harikaydı.
  • Diziyi izleyecek olanlar şimdiden uyarıyorum. Dizi polisiye temalı olduğundan dizide aşk yok. Olmaması diziyi daha da izlenir kılmış.
  • Dizinin çok fazla müziği yoktu. Woosung Geon "Light of Darkness", I.D "Sei" Mad Soul Child "It's Over" şarkıları benim dikkatimi çeken şarkılarıydı.
Dizi için puanım; 9/10

4 yorum:

  1. Bu yıl gerçektende tvn güzel drama lar çıkardı umarım 2017'de de çıkarır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllardır Kore dizileri izliyorum. TVN her zaman iyi dizilere imza attı :) 2017'de de en iyilerini yapar diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. Boys Over Flowers hariç Kim Bum'un bir tane dizisini izlemedim. Sadece bir korku filminde görmüştüm. Bu diziyi hiç görmedim ama ya da dikkatimi çekmemiştir. Polisiye olarak favorim Bad Guys olmuştu o da araya tatil girince reyting kurbanı olmuştu. :) Teşekkürler yorumun için. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore'de kanalın en çok izlenen dizisiydi. Ben yayınlandığı dönem izlemiştim. Bad Guys tür bakımından polisiye ama içerik bakımından farklıydı. Bad Guys dizisinin kadrosu en az kurgusu kadar müthişti. Benim izlediğim çok fazla polisiye dizi olduğu için en iyi bu ya da kötüsü bu diyemem. Hepsini seviyorum :)
      Yorumu beğenmiş olmana sevindim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..