15 Ara 2017

Love in the Moonlight / Kore Dizisi



KBS2 kanalında yayınlanan dizinin; webtoon yazarları Yoon Yi-Soo (web novel), kk (web novel), senaristleri Kim Min-Jung, Im Ye-Jin yönetmenliğini  Kim Sung-Yoon ve Baek Sang-Hoon yaptı. 

Hong Ra On (Kim You-Jung), erkek kılığına girerek kadın olduğunu gizler ve erkeklere kadınlarla olan ilişkileri hakkında öğütler verir. Bir müşterisi için yazdığı bir aşk mektubunun aracılığıyla Veliaht Prens Hyomyeong (Park Bo-Gum) ile karşılaşır. Hong Ra-On, ne onun Veliaht Prens Hyomyeong olduğundan ne de Veliaht Prens Hyomyeong,  Hong Ra-On’ın bir kadın olduğundan habersizdir. Veliaht Prens Hyomyeong, Hong Ra-On’a karşı ilgi duymaya başlar.


Park Bo Gum; dizide Lee Young (Crown Prince Hyomyeong) karakterini canlandırıyor. Daha önce Bridal Mask, Naeil's CantabileHello Monster, Reply 1988 dizilerinde izledim. 19 yaşında olan Lee Young veliaht prens olduktan sonra Veliaht Prens Hyomyeong olarak anılmaya başlanır. Onun karakteri; seçici bir kişiliğe sahip, zeki, iyi görünümlü, eğlenceli ve dışarıdan bakılınca soğuk birisi gibi görünmesine rağmen aslında sıcak kalplidir. O, geçmişte kendisini küçük düşüren ve sonra sarayda tekrar karşılaştığı Hong Ra On  ile arasında romantik bir ilişki gelişir.


Kim You Jung; dizide Hong Ra On karakterini canlandırıyor. Daha önce The Moon Embracing The Sun, May Queen, Golden Rainbow, Secret Door, Angry Mom dizilerinde izledim. Klişe konularımızdan biri olan erkek kılığında kendisini gizleyen Hong Ra On, asi ruhlu bir genç kızdır. O, beklenmedik bir şekilde saraya, saray beyi olarak kabul edilir ve orada bir bilim adamı sandığı kişinin aslında veliaht prens olduğunu öğrenir.


B1A4 grubunun lideri Jin Young; dizide Kim Yoon Sung karakterini canlandırıyor. Daha önce Persevere, Goo Hae-Ra, Warm and Cozy dizilerinde izledim.  prestijli bir aileden gelen Kim Yun Sung, halkın övgülerine rağmen ağırbaşlılığını koruyan onurlu ve oldukça kültürlü birisidir. O, çiçek çocuk olarak anılan bir bilim adamıdır. O, Hong Ra-On ve Veliaht Prens bir aşk üçgeni içerisinde olacaktır.




Chae Soo Bin; dizide Jo Ha Yeon karakterini canlandırıyor. Daha önce Spy, Cheer Up!Shopping King Louis (konuk oyuncu), Rebel: Thief Who Stole the People, Strongest Deliveryman dizilerinde izledim. Veliaht Prens Hyomyeong’un eş adayı olan Jo Ha-Yeon karakterini canlandırmaktadır. Onun karakteri, iyi kalpli, güzel olduğu kadar hırslı ve bilge bir kadındır. O, Veliaht Prens Hyomyeong’u gerçekten çok sevmektedir. Bu kız her kara


Kwak Dong Yeon dizide Kim ByungYeon karakterini canlandırıyor. Daha önce Jang Ok Jung, Living by Love, Inspiring Generation, Modern Farmer , Hwajung, Fight for My Way, Reunited Worlds dizilerinde izledim. Veliaht Prens Hyomyeong’a hizmet eden ve onun koruması olan Kim Byung Yeon, Veliaht Prens Hyomyeong’un çocukluk arkadaşıdır. Onun karakteri, basit bir kişiliğe sahiptir ve her şeyden habersizmiş gibi görünmesine rağmen güvenilir bir sığınaktır. Bu yüzden de Veliaht Prens Hyomyeong ona her şeyini anlatmaktadır. O, aynı zamanda Hong Ra-On (Kim You-Jung) içinde önemli bir kişidir.

Dizinin genç kadrosu fazla olunca seyir zevki de pek bir güzel oluyor. Park Bo Gum'un farklı bir çekiciliği var. Uyum sağlayamayacağı kimse yok gibi. Reply 1988 dizisinde Hyeri ile olan uyumunu açıkçası hiçbir şeye değişmem. Ona yakın en iyisi kesinlikle Kim You Jung ile oldu. İkisinin kimyası çok iyi uyuştu. Kim You Young'u bu tür başrolde izlemek garip geldi. Yanlış anlaşılmasın garip derken kötü manada değil. KDrama izlediğim zamanlarda bu yana hep çocuk karakter olarak karşıma çıktığı için onu bu şekilde izlemek keyif verdi. Bir de partneri Park Bo Gum olunca diyecek bir şey bulamıyorum. Jin Young oyunculuğunu çok geliştirmiş. Yalnız dönem kıyafetlerinin ona bu kadar yakışacağını hiç düşünmemiştim. Çok iyi görünüyordu. Chae Soo Bin yeni dönem oyuncuları arasında günden güne yükselişe geçiyor. Her karakteri canlandırabiliyor olması müthiş bir şey. Yani diyorum ki yeri geldiğinde müthiş bir şekilde kötü karakter oluyor. Yeri geldiğinde de narin bir karakter olabiliyor. FNC Kwak Dong Yeon'u idol olarak çıkaracak diye çok beklemiştim fakat onu oyuncu olarak çıkış yaptırmıştı. Kırk yılda bir doğru hareket yapabildiler. Sesi de güzel, oyunculuğu her geçen yapımda iyi oluyor. Umarım çok başarılı olur.
  • Güney Kore'de çok iyi reyting aldı dizi. Hatta aynı dönem yayınlanan  Moon Lover'tan bile geçti. Moon lovers IU'nun oyunculuğundan dolayı çok yüksek izlenme almadığını düşünüyorum. Ben oyunculuğunu seviyordum fakat Kore halkı yayınlandığı dönemde fazlasıyla eleştirmişti. İzlediğim dizileri arasında en iyi rol kestiği yapımdı bence. Neyse konumuza dönelim.
  • Park Bo Gum'u ilk kez bir tarihi dizide izledim. Bir insana dönem kıyafetleri bu kadar yakışır. Resmen o kıyafetlerin içinde kuğu gibi süzülüyordu. Şu zamana kadar izlediğim tarihi dizilerde Jung Il Woo'ya dönem kıyafetlerinin yakıştığını düşünüyordum. Fakat Bo Gum'u tarihi kıyafetler içinde görünce bütün fikrim değişti. Ondan daha iyisi gelene kadar en iyisi o.
  • Kdrama tarihi dizilerinin aksine prens karakteri çok zeki kurgulanmıştı. Normalde senaristler velihat prensleri ilk başlarda kendi başına bir iş beceremeyen bir karakter olarak oluşturuyorlar. Fakat, velihat Prens dizi boyunca tek başına herkese yetti. Her zaman olayların bir şekilde altından kalktı ve tek tek hepsinin ağzını kapadı. Bu da kendi adıma artı bir sebeo oldu.
  • Kim Yoon Sung bu dizide ki en anlaşılamayan karakterdi. Gerçek anlamda dosttu ama dostluğu hak ettiği değeri görmedi. O da aşıktı hem de herkesi kendi ailesini karşısına alacak, sevdiği kadının başka bir adamla olmasından o mutlu olduğu sürece, kendini iyi hissedecek kadar. Onun dostluğunu sevdim.
  • En sevdiğim olaylardan biride yan çift oldu. Bu dizininde yan çiftini çok sevdim. Birde kilolu olup zayıflama olayını filanda çok severim, onu da işlemişler. Tadından yenilmez oldu benim için. Erkek pek beğenilmemiş galiba ama bence bu aşk hikayesine uygundu. Bilmiyorum belki saf, iyi niyetli, zeki oluşu beni etkilemiş olabilir. Kızı kilolu olduğunda sevmesi de ayrı bir puan kazandırdı. Keşke daha fazla sahneleri olsaydı diye düşünmeden edemiyorum.
  • Tarihi dizilerin vazgeçilmez olayı olarak kayıtlara geçsin. Senaryo bir ara hep kızın etrafında geçmeye başladı. Başrol ve onun etrafında dönmesi gerek fakat koskaca sarayda insanların tek uğraştığı şey kız oldu. Prensin zayıf noktası olduğu için herkes ona oynadı ama yine de gereksiz gelen yerler vardı.
  • Beni güldüren bir başka karakter harem ağası jang. Onun 'hıck' yapmalarını unutmayacağım herhalde. Dizide o kadar tatlı, eğlenceli karakterler vardı ki gerçekten dizinin en sevdiğim yanlarından biri de buydu. Bir tarihi dizide bu kadar iyi insanı görmek çok hoşuma gitti
  • Sonu güzel bitmiş olsa da final benim için vasattı. Tamam her şeyin üstünü kapattılar hiçbir konu soru işareti olarak kalmadı en sevindiğim nokta bu ama niye mutluluğu, kavuşmayı son 4 dk ya sığdırdınız be vicdansızlar? Bölüm bittiğinde "bitti mi? bu kadar mı? final bu mu?" diye anlamsızca kaldım resmen. Kızımızın 3-5 bölüm kız haliyle elbise giyerek rahat rahat yaşamasını isterdim mesela. Her şeyin son bölüme sığdırılması olmadı. Final bölümünde en çok sevdiğim kısım veliaht prensimizin kral olduğu ve olduktan sonraki kısmı oldu. 
Albümü dinlemek için; TIKLA
  • Tarihi dizi izlemeyen insanlara bile sevdirecek türde oyunculuklar göreceğiniz bir yapım. Ben dönem dizilerini sevdiğim için izlerken fazlasıyla keyif aldım. Bir de buna sevdiğim oyuncularda eklendiğini düşünürsek keyfin dibine vurdum. Umarım sizinde beğeneceğiniz bir dizi olur.

Dizi için puanım; 9,5/10

4 yorum:

  1. Abi diziyi anlatmayın kaç bolum onu soyleyin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak zorunda değilsin:)
      Dizinin bölümlerinin yazdığını bir sürü yer var.

      Sil
  2. Ya bir tek ben mi böyle düşünüyorum bilmiyorum ama prens ilk hang ra on un kadın olduğunu bilmiyor ve ona aşık oluyor bu durumda prens eşcinsel olmuş olmuyor mu? bence dizinin burasında bir hata var sanki eşcinsel değil gibi gösteriyor ama prens onun kadın olduğunu bilmediği halde ondan hoşlanıyor. asla eşcinselliğe karşı değilim yorumumda bunun içşn değil ama bence kesinlikle bir mantık hatadı var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi izleyeli uzun zaman olduğu için çok hatırlamıyorum. Yanlış anımsamıyorsam zaten o da kendine böyle durumda şaşırıyordu. Aslında mantık hatası yoktu orada verilmek istenen şey başkaydı. Aradaki dengeyi çok oturtmadıkları için sanırım mantık hatası gibi gelmiş olabilir.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..