22 Eyl 2017

The Bride of Habaek / Kore Dizisi


TVN dizisinin yapımlarından biri olan  The Bride of Habaek kdrama tarihinin en düşük reytingini aldı. TVN dizilerinden beklenmeyecek bir son diyebilirim. Dizinin konusu; Bu dizi, Su Tanrısı Habaek'e ( Nam Joo Hyuk) adak olarak sunulup onun kölesi haline gelen  Doktor Yoon So Ah'ın (Shin Se Kyung) yaşadıklarını anlatmaktadır. 

"Ben ortanca çiçeklerinin Kralıyım,
suların efendisiyim, senin efendinim, Ha Baek’im."
Nam Joo Hyuk dizide Habaek karakterini canlandırıyor. Daha önce Surplus PrincessWho Are You: School 2015Cheese in the Trap, Moon Lovers: Scarlet Heart RyeoWeightlifting Fairy Kim Bok-Joo dizilerinde izledim. Suların efendisi (tanrısı) Ha Baek karakteri, dünyaya geldiğinde güçlerini kaybederek geldi. Nam Joo Hyuk, sevdiğim gelecek gördüğüm genç aktörler arasında. Kişisel oyunculuğu fazlasıyla iyi olan oyuncunun karakter seçimini ne yazık ki sevemedim. Ona bu tür rol pek gitmemiş diyebilirim.


 "Diğer insanların ne durumda olduklarına
bakmak için bile vaktim yok."
Shin Se Kyung, dizide So Ah karakterini canlandırıyor. Daha önce When a Man Loves, Fashion King, Blade Man, The Girl Who Sees SmellsSix Flying Dragondizilerinde izledim. psikiyatrist olan So Ah,  küçükken babasının yardımseverliğe olan aşırı sevgisinden dolayı maddi açıdan zorluk yaşamıştır. İşleri kötüye gitmektedir. Six Flying Dragons dizisinden sonra daha iyi bir diziyle ekrana dönebilirdi.



İlgili resim
"Yapılan her hareket beraberinde
her zaman bir sonuç doğurur."


Lim Ju Hwan, dizide Hoo Ye karakterini canlandırıyor. Daha önce Boys Over Flowers, Oh My Ghost, Uncontrollably Fond  dizilerinde izledim.  bir tatil beldesinin CEO’u olan Hoo Ye çevresindeki insanlardan farklı olan So Ah’a aşık olur. Lim Ju Hwan'ı daha iyi rollerde görmek istiyorum. Kötü karakter oynamak zordur. Fakat Ju Hwan bunu başaran ender oyunculardan biri. Bana kalırsa dizinin öne çıkan ismi kesinlikle kendisiydi. Bundan sonra onun daha güçlü yapımlarda izlemek istiyorum.






"Kim önümde durmaya cüret eder?!"


Krystal, dizide Moo Ra karakterini canlandırıyor. Daha önce  The Heirs, My Lovely Girl, The Legend of the Blue Sea (konuk oyuncu) dizilerinde izledim. dizide olağanüstü bir varlık olan ve yüzlerce yıldır insanlar arasında yaşayan Moo Ra , şimdi bir oyuncu olarak hayatını sürdürmektedir. Onun karakteri Ha Baek’i tek taraflı olarak sevmektedir ve So-Ah’dan ise nefret etmektedir. Krystal aşırı güzel olmasıyla beraber soğuk ve sıcak karakterlerde iyi iş çıkardığını düşünüyorum.




Sadece ortanca çiçeğinin efendileri birlikte mi oynar?
Gerçekten yalnız birisi miyim?"

Gong Myung dizide Bi Ryum karakterini canlandırmaktadır. Daha önce Entertainer, Drinking Solo, Hwajung dizilerinde izledim. Rüzgârın efendisi olan B Ryum karakterini canlandırmaktadır. O, Moo Ra’ya tek taraflı bir aşk beslemektedir. Bu dizi bir de kendisine yaradı diyebilirim. Dizi boyunca sevdirdi kendini.






Dizide yer alan oyuncuların her birini severim. Oyunculuklarını da başarılı bulmakla beraber Shin Se Kyung'un Six Flying Dragon dizisinden sonra oyunculuğu sevmeye başladım. O dizinin ardından seçtiği yapım yanlıştı. Nam Joo Hyuk ile uyumunu ne yazık ki sevemedim. Bir eksiklik söz konusuydu. Bunların aksine Krystal ve Gong Myung arasındaki uyuma bayıldım. Krystal'in oyunculuğunu sevmekle beraber rolüne uygundu fakat onu daha iyi yapımlarda görmeyi tercih ediyorum. Hoo Ye karakter derinliği ve hikayenin gidişatı açısından bakarsak bence adam gizli başroldü. Esas kızla yollarını kesiştiren çok fazla bağ kurgulanmış, ek olarak SEO'nun varoluş sancıları, geçtiği ıstıraplı yollar falan bunlar hep ana karaktere yüklenen dramlar olur normalde. Bence böylesine derin işlenmemeli ya da her karakter böyle derin işlenmeliydi.

So Ah ve Heaberk arasında şu sahneyi görünce efsane film Romea ve Julliet de ki akvaryum sahnesi aklına gelen tek benimdir heralde 


Kdrama sektörünün şu zamana kadar ki en düşük reyting alan dizisi olarak tarihe adını yazdırdı. Böyle olmasındaki sebep ise gerçek konunun Goblin dizisini geçecek derecede olması şeklinde yorumlara denk geldim. Şahsen  mangasını bilen biri olarak bu yorum çok mantıklı. Çünkü dizinin ismini duyunca çok şaşırmıştım. Bride of the Ha Baek pek çoğunuzun bildiği gibi tarihi bir manga (çizgi roman). İçerisinde inanılmaz tarihi ve mitolojik öğeler barındıran her sayfası bir sanat eseri olan bir manga üstelik. Bunu nasıl dizi yapacaklar en az 60-70 bölüm sürer derken, dizi yayınlanmaya başladı. Üstelik çok da sevilen oyuncularla çekilmişti. Ama ne görelim, Kore'nin belki de en ünlü tarihi çizgi romanından uyarlanmış bu dizinin çizgi romanla hiçbir alakası yoktu. Dahası çizgi romanın yüksek seviyedeki edebi değerinden bir nebze olsun nasiplenmemişti. Pardon da o zaman ne diye bu diziyi Bride of the Ha Baek diye çekiyorsunuz? Madem çizgi romandan alacağınız tek öğe karakterlerin isimleri olacaktı, o zaman başka isimlerle özgün bir senaryo yazsaydınız. Gerçekten o muhteşem eserin hikaye örgüsüne, karakter detaylarına, mitolojik kurgusuna, özgün hikayesine yazık oldu. Çizgi romanı okuyan herhangi birisi, bu diziye bi taraflarıyla güler, "Ayol siz ne yaptınız?" diye. Yani bir de akıllarınca çizgi romandan da bir şeyler katalım demişler iyice ellerine yüzlerine bulaştırmışlar. 

Konusu farklı diziler çok severim ki o sebeple bu diziden beklentim yüksekti ama sanki dizide her şey baştan kurgulanmamıştı da akışına göre bir şeyler eklenip çıkarılmıştı. Bir bütünlük yoktu, akıcılık konusunda başarılı değildi. Bazı şeyler zorlama gibi olmuş. Konu güzeldi aslında ama dediğim gibi işleniş bana güzel gelmedi. Kadro aslında çok güzel ama aralarındaki uyum donuktu ve samimi gelmedi. Bazı yerler epey komikti, güzeldi. Habaek'in habire çok yüce ve güçlü olduğundan bahsettiler ama gösterdikleri sadece sevdiği kızdan yediği ihanet ve dünyaya gelince güçlerini kaybeden biri. İlk bölümlerde kızı kurtarış sahneleri çok havalıydı ama onunla kaldı. Kötü yorumlara rağmen iyi olacağını düşündüm ama gerçekten çok durağandı güçlerini kullanmadılar bile sadece kız binadan düşerken Habaek'in kurtardığı sahne güzeldi. Daha fantastik daha heycanlı şeyler bekliyordum gerçekten aşırı durağandı. İlk bölümleri ortalamaydı ama sonlara doğru gerçekten sıkılmaya başlamıştım yine de final sahnesi iyiydi.

Dizide güzel bulduğum en güzel detay Hebeak'in her akşam kızı sokakta beklemesiydi. Hoş güzel bir sahne olarak hafızama kazındı.


Dizinin müziklerini çok sevdim. Savina&Drones "Glass Bridge"  Lucia "Without You" Junggigo "Reminds Me of" Kassy "The Day I Dream" Kim EZ "Pop Pop" Yang Da Il "The Reason Why" şarkı listemde yerlerini aldılar.

Albümü dinlemek için; TIKLA

Şimdi arkadaşlar eğer fantastik konulu dizileri seviyorsanız diziye başlayın derim. Ama başlamadan önce şunu aklınızda tutun bu dizinin Goblin ile bir alakası yok. Hatta ve hatta dizinin kendi mangası ile bile alakası yok . Sadece mangadan esinlenip farklı senaryolu bir şeyler yaratmış senarist. Fantastik dizi sever biri olarak bu türde izlediğim diziler arasında ortalama oldu. Ben oyuncuları sevdiğim için izlediğim bir dizi oldu.

Dizi için puanım; 5

2 yorum:

  1. Nam joo hyuk u weightlifting kim fairy dizisinden sonra büyük bir heyecanla beklemiştim., bu dizinden de beklentim çok yüksekti .. su tanrısı rolü verilince en azından bir kaç güzel özel güç izlerim diye düşündüm ama nerdeee.. tek güzel olan sahne gökdelenden su olup kızı kurtardığı sahneydi .. onun gibi sahneler olur diye bekledim .. cık.. durağan ilerledi kaç kere bıraksam mı noktasında kaldım.. başrollerin uyumu bence yoktu .. aralarında hiç çekim hissedemedim.. keşke yapmasalardı böyle bir dizi.. bu kadar konuya çok daha muhteşem görsel efekti bol bi dizi çekilebilirdi.. yazık olmuş.. izlediğim en kötü dizilerden biriydi ve maalesef nam joo hyuk da bunu kurtaramadı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı beklenti içindeydim. Birde o dizide oyuncuların birbirleriyle uyumu çok iyiydi. Fakat , dediğin gibi bu dizide ne yazık ki aynı uyum yoktu. Hadi oyuncuları geçtim mangasıyla bile aynı uyum yoktu. Benim için hayal kırıklığı gibi bişey oldu :(

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..