2 Haz 2017

Tunnel / Kore Dizisi


Polisiye, aksiyon, suç türü dizilerin vazgeçilmez kanalı OCN'in Bad Guys dizisinden sonra en iyi dizilerinden biri Tunnel'in senaristliğini  Lee Eun Mi yaparken yönetmenliğini Shin Yong Whee, Nam Ki Hoon gerçekleştirdi. Senaristi takdir ediyorum. Müthiş bir iş ortaya koymuş. Dizinin konusu; 1986 yılında Park Gwang Ho, Umutsuzca bir katili yakalamaya çalışır, bu esnada bir tünelden geçerken zamanda yolculuk yapar ve kendini 2017 yılında bulur. Detektif Park katilin yine 30 yıl önce işlediği cinayetleri tekrarladığını görür. Bunun üzerine Dedektif Kim Sun Jae ve Adli psikoloji profesörü Shin Jae Yi ile birlikte katili yakalamaya çalışırlar.

Choi Jin Hyuk; dizide Park Kwang Ho karakterini canlandırıyor. Daha önce I Need Romance, Panda and HedgehogGu Family BookThe Heirs, Emergency CoupleFated To Love YouPride and Prejudice dizilerinde izledim. Park Kwang Ho dizide 1986 yılında yaşayan cinayet masasında görev yapan başarılı ve mükemmel bir dedektiftir. Agresif bir dedektif gibi görünüyor olsa da sıcak kalpli biridir. Cinayet zanlısını yakalayacakken bir tünelden geçer ve kendini 2017 yılında bulur. Zaman yolculuğu yapan Kwang Ho'yu canlandıran Choi Jin Hyuk, askerliğinden sonraki ilk yapımı olarak karşımıza çıktı. Açık konuşmak gerekirse onun ekranda görmeyi özlemişim. Choi Jin Hyuk romantik komedi dizilerinden ziyade aksiyon, polisiye türü dizilere ağırlık vermeli diye düşünüyorum. Zira oyunculuğuna bayıldım.

Yoon Hyun Min; dizide Kim Sun Jae karakterini canlandırıyor. Daha önce Cruel City, Inspiring Generation, Witch's Romance, Discovery of Love, Falling for Innocence dizilerinde izledim. Kim Sun Jae teğmen olarak görev almaktadır. 2017 yılına yolculuk yapan Kwan Ho'nun ortağı olarak görev yapmaktadır. Onun karakteri, zeki ve becerileri ile birinci sınıf elit bir dedektiftir. İhtiyaç dahili dışında konuşmayan bir dedektiftir. Yoon Hyun Min şu ana kadar kötü diyebileceğim yapımlarda oynamadı. Aksine kendisine fazlasıyla yakışan rollerin sahibi oldu. Beğendiğim aktörlerden biri olduğunu söylemeden geçemicem.
tunnel Lee Yoo-Young gif ile ilgili görsel sonucuLee Yoo Young; dizide Shin Jae Yi karakterini canlandırıyor. İzlediğim ilk yapımı. 2017 yılında bir öğretim görevlisi olan Shin Jae Yi, İngiltere’de doğup büyümüştür. Doktorası için seri katiller üzerine yazdığı bir tezden yüksek puan almıştır. Güney Kore’de öğretim görevlisi olarak çalışmaktadır. Ayrıca polis ekibiyle beraber profilci olarak görev almaktadır. Lee Yoo Young karakterin için öyle bir dalmış gerçek bir suçlu profili çıkarma konusunda profesyonel birini izliyor gibiydi. 

Jo Hee Bong dizide Jeon Sung Sik karakterini canlandırıyor. Daha önce Good Doctor, My Love From the Star, 3 Days, My Lovely GirlThe Girl Who Sees SmellsSix Flying Dragons, Love in the Moonlight dizilerinde izledim. Jeon Sung Sik 2017 yılında Kwang Ho'nun yer aldığı ağır suçlar biriminin şefidir. Hee Boong; tarihi ve bu tür dedektif rolleri fazlasıyla yakışıyor. Senaristlerin gözünden kaçmadığı belli, çoğu rolü bu şekilde.

Kim Byung Chul; dizide Kwak Tae Hee karakterini canlandırıyor. Daha önce Descendants of the Sun, Love in the Moonlight, Goblin dizilerinde izledim. Tae Hee 2017 Ağır suçlar birimi dedektiflerinden biridir. Ekipten Song Min Ha ile ortaktır. Byung Chul'un tepkileri net çok güzel.



Kang Ki Young; dizide Song Min Na karakterini canlandırıyor. Daha önce  King of High School Life ConductOh My Ghost, Let's Fight Ghost, WWeightlifting Fairy Kim Bok-JooRomance Full of Life dizilerinde izledim. Song Min Na ekibin en küçüğüdür. Kwak Tae Hee ile ortaktır. Kang Ki Young son zamanlarda izlediğim dizilerde yer aldı. Bence bütün dizilerde yer alabilir. Onu izlemek aşırı keyif veriyor. Çok başarılı olmasını istiyorum.


Hyun Min'de dikkatimi çeken en büyük özelliklerden biri birlikte rol aldığı oyuncularla olan uyumu. Cruel City, Witch's Romance, Falling for Innocence  rol arkadaşlarıyla olan uyumları özellikle dikkatimi çekmişti. Tunnel dizisinde Choi Jin Hyuk olan uyumu da gözümden kaçmadı. Choi Jin Hyuk naif, eski usul polis rolüyle harikalar yarattı ama Teğmen rolündeki Yoon Hyun Min de ondan aşağı kalmıyor zaman zaman birbirlerinden rol bile çalıyordu. Ekip olarak uyumlarını çok beğendim. Hyun Min ve Shin Jae Yi arasındaki çekimi umarım bir tek ben fark etmemişimdir :)

Choi Jin Hyuk'un dizi boyunca Yeon Sook diye ağlamasını hiç unutmayacağım. Yeon Sook demişken bu rlde karşımıza Lee Shi A çıkıyor. Daha önce My Lovely GirlRemember, Signal (konuk oyuncu) dizilerinde izledim. Yeon Sook ve Kwnag Ho'nun aşkıda çok başka güzeldi


Kim Min Sang; dizide adli tıpta çalışan Prof. Mok Jin Woo karakterini canlandırıyor. Cruel City, Gap Dong,Something About 1% dizilerinde izledim.Sun Jae'nin en çok güvendiği adamlardan biridir:


Tunnel dizini bir başka güzel dizi olan Signal ile karşılaştırmışlar. Benzer yönleri var elbette. İkisi de başyapıt evet,  ikisinde de suç ve polisiye konuya sahip evet, ikisinde de 'zaman' olayı var evet ama bu kadar yani. Bunda polisimiz zaman yolculuğu yapıp geleceğe geliyor, Signal dizisinde ise telsiz aracılığıyla gelecekle bağlantı kuruyordu. Polisiye kısmındaki olaylarda bambaşka boyutta. Ben Signal'i de çok sevmiştim, üstelik o biraz sönük kalmıştı -reyting olarak-. İkisini kıyaslamak çok yanlış bence. İki dizinin de hakkını yemeyelim lütfen. Çünkü dizilerin çıkış noktaları aynı benzerlik olması çok normal. Mesela Gap Dong dizisini izleyenler bilir Signal gibi benzerlikler var. Ufak bi not düşmek isterim. Gap Dong'da Kore'de henüz çözülememiş gerçek seri cinayetlerden esinlenilmişti. Bu dizi de o vakadan esinlenmiş olabilir. Çünkü Güney Kore'de çok bilinen bir seri katil vakası sonuçta. Yanlış hatırlamıyorsam katil hala yakalanmadı. 2006'da zaman aşımına uğradığı halde ününden dolayı dava dosyası hala kapatılmamış. Esinlenlen film ve diziler de şu şekilde; 
-Memories of Murder (2003)
-Confession of Murder (2012)
-Gap Dong (2014)
-Signal (2016)
-Tunnel (2017)


Bundan sonrası spolier içerir.

Bizim hukukumuzda da geçerli olan zaman aşımı kavramı faili meçhul cinayetlerde 30 yıldır.B u süre içerisinde suçlu bulunamazsa dava düşer. Dr.Mok bu yüzden o kadar pervasızca davranıyordu çünkü 30 yıl önceki cinayetlerden sorumlu tutulmayacağını biliyordu. Böylelikle Kwang Ho'nun zaman yolculuğunun 30 yıl sonraya olması kesinlikle tesadüfi değildi. Senarist bu hukuk garabetine dikkat çekmek istemiş olabilir diye düşünüyorum.

Aslında fantastik yanı olan bir hikayeydi ama karakterler ve ilişkileri o kadar iyi anlatılmıştı ki seyirci olarak onlarla bağ kurmamı sağladı. Bu da izlediğimiz hikayeyi gerçekçi kıldı. Daha iyi kotarılabileceğini düşündüğüm bir iki yer dışında eleştirebileceğim bir mantık hatası olmayan nadir dizilerdendi. Ufak detayların atlanmaması, senaryonun açılan kollarının mutlaka bir şekilde bağlanması diğer takdir ettiğim yanı oldu. Senaryo kadar oyuncular da çok iyi iş çıkarttılar bence. Karakterlerin hayatlarındaki değişimleri çok iyi yansıttıklarını düşünüyorum. Heyecanlandıran, ağlatan, güldüren sahneleriyle çok güzel bir diziydi. Finalini de çok iyi bağladıklarını düşünüyorum. Kaç bölüm önce Profesör Shin'in evindeyken zil çalmıştı ve kapıyı açtıklarında kimse yoktu, o detayı bile unutmayıp bağladılar ya senarist resmen gönlüme taht kurdu. Ayrıca Genç Park Hwang Ho'nun nasıl kurbanın abisine kadar gittiği kısmına da cevap verdiler ve adının nasıl Park Kwang Ho oluşunu bu şekilde izlemek çok hoştu. Her karakter acılı bir geçmişe sahipti bu acıyı bir karakter üzerinden geleceğe taşımak ve çözmek çok zekiceydi. Bu açıdan da senaristi tebrik etmek istiyorum. 
Görevini yapmak, bir işi tamamlamak, başarmak günümüz koşullarında tamamen farklı algılanırken, polislik gibi bir işte kurbanların bir insan olduğunu, ailelerinin acı çektiğini unutmamak gerektiğini Kwang Ho'nun yaklaşımlarıyla çok güzel anlattılar. Geçmiş değerlerle, günümüz değerleri arasındaki farkı bir bakıma çoğu yerde işlediler aslında gözümüze sokmadan ve mesaj veriyoruz diye bağırmadan. Dizinin en sevdiğim yanlarından biri de buydu. Ucu açık bırakılsa da Kwang Ho'nun bir önceki geçmişe gidişinde katil doktorun anılarında değişiklik olduğunu bize göstermişlerdi. Bir de bu zamanda yolculuk olayları biraz karışık, geçmişteki değişikliklerle gelecek değişirse Kwang Ho 1987'de 2017'ye gittiğinde bambaşka bir 2017'ye gitmiş olacak. O yüzden senaristler katili gelecekte yakalamayı tercih ettiler ve de geçmişte sonlandırdılar diziyi. Park Kwang Ho ise geride bıraktıklarına geçmişte kavuştu yani her haliyle dizinin kendi naifliğine yakışan güzel bir son oldu. Yeon Ho her ne kadar gelecekte babasından ayrılmak istemese de geçmişte kavuştu ve geleceğin mutlu sonla şekilleneceği de açıkça belirtildi.Sun Jae ise çok daha mutlu bir çocukluk geçirip hayata daha az acıyla devam edecek belli ki. Ayrıca Yeon Ho'yla çocukluk aşkı olarak büyüyecekler 

Dizi son iki bölümde olayların tamamen birbirine bağlanması ve açığa kavuşması açısından çok başarılıydı. Davada ölen kişilerin yakınlarını ziyaret ettikleri sahne duygusallığı zirveye çıkardı. Kimi geçte olsa bulunduğu için teşekkür etti kimi keşke biraz daha erken gelseydiniz dedi kiminin yakını hastanede kiminin arkasından üzüleceği kimsesi kalmamış ne kadar acı nasıl verdiler o duyguyu helal olsun hem senariste hem oyunculara..


JK Kim Dong Uk "Circle Of Life" ben dizide dikkatimi çeken şarkılardan biri oldu. Zaman yolculuğu teması düşünüldüğünde, sağlam senaryosu,mükemmel oyunculukları ve bir noktadan sonra suçlunun kim olduğunu öğrenmemize karşın düşmeyen temposu, katilin 'anatomisini' didik didik etmesiyle ve kurban yakınlarının psikolojisine yer vermesiyle akıllarda kalacak olan Tunnel 2017'nin en iyi yapımlarından biriydi. Polisiye suç temalı diziler seviyorsanız kaçırmayın derim.

Dizi için puanım: 10/10

12 yorum:

  1. EMoşşşş hoş geldin:) ne kadar özledik seni ve yorumlarını :))) 10/10 vermezsin kolay kolay diye romantik komediyi seven biri olan ben oturdum izledim diziyi:) iyi ki de izlemişim.. yorumların yine on numara beş yıldız ekleyecek bişey bulamadım walla.. içimden sadece ama keşke gelecekteki Prof shin ne olmuş merak etmedim değil :) yalnız dizi boyunca gözüme choi kim hyuk un o kocaman beyaz ayakkabıları çarpıp durdu-50 numara mı giyiyor yahu:))- çok güzel bir diziydi gerçekten büyük keyif alarak izledim .. dozunda bitirdiler ki uzasa sıkabilirdi... en sevdiğim kısım bir romantik komedici olarak 1. Bölüm ilk beş dakikadaydı sanırım yoon seok ile olan ilk tanışmasıydı çoook tatlıydı.. karakolda onu düşünüp gülümsemesi telefon ile masanın altına girip butiği araması çok tatlıydı...keyifle izlediğin dizileri izlemeye devam ;) araya bu kadar zaman koyma artık 😔

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum hoşbuldum :) Seni bir türlü arayamadım. Seninle konuştuğumuzun ertesi günü kuzenim kaza geçirdi onun koşuşturması vardı. Bir türlü elim gitmiyordu yazmaya fakat sahalara geri döndüm :) Bunun gibi bir kaç dizi daha var yazacağım merakla bekle. Prof. Shin ile gerçek aslında açıklandı gibiydi yorumlarda yazmış olma ihtimalim var :)
      Yoon Seok ile aralarındaki sevgiye bayıldım zaten. Adamın tünelde koşarken sürekli karısını anmasına ne diyorsun kesinlikle en tatliş çiftlerdi :)

      Sil
  2. Çok geçmiş olsun 😔😔merakla bekliyorum tüm yazılarını aşkolsun 😍😍 benim demek istediğim hani gelecek mecburen değişecekti ya acaba shin yine böyle Prof mu olur kim sun jea bu sefer dr olarak mı devam eder🤗 Napimm benim de romantik komedi tarafım ağır basıyo illa görmek istiyor 😂 Ben bir de kim sun jea nin shin i arayıp bir şey sorup sonrasında kapatmanı bekliyordum kapatmadın dedikten sonra shin in telefonu kapattığı ve sun jea nin gülümserken park kwang ho ile karşılaştığı sahneye de çok bayılmıştım 😂😜🤗tekrar tekrar o ifadesini izledim😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım, eksik olma. O kadar ayrıntıya girmemiş olmaları güzeldi bence. O kanalda yayınlanan dizilerin finalleri genelde ucu açık oluyor. Geçmiş değiştiğine göre gelecekte değişecek malum. Fakat bilinen en net şey her ikisininde çocukluğunun sevgi dolu geçeceği olacaktır :)

      Sil
  3. zun zamandır yazılarını severek takip eden biri olarak bu diziyi de izleyip yazman beni çok sevindirdi. Diziyi izledikten sonraki ertesi gün yazını görmeme rağmen zamanım olmadığından şuan yazabiliyorum. Diziyi izlediğim sitede çeviri maalesef çok yavaş geldiğinden uzun zamandır takip ettiğim bir dizi oldu. Çok alışmıştım ve dizi bitince bir boşlukta hissettim. Üstelik dizi başlamadan konusu yayınlandığı andan itibaren takip ediyordum yinede baştan sona güzel bir dizi olması mutlu etti.
    Kim Sun Jae karakterini canlandıran oyuncuyu ilk defa izledim ve çok beğendim bundan sonraki dizilerini de merakla bekliyorum. Dizi için bir tek; finalde gelecekteki hallerinden bir kare görmeyi çok isterdim, tüm dizi boyunca bunu hayal ediyordum ama hiç olmazsa son sahnede Sun Jae'ninde küçükken onların yanına gelmesi, mutlu bir çocukluk geçirecek olması, intikam dolu bir ömür geçirmeyecek olması da yetti. İzlemeyi düşünenler, başlamakta tereddüt edenler hemen izlemeli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara izleyip, bitirdiğim çok dizi var fakat yazmaya fırsat bulamıyorum. Ramazanda koşuşturma çok fazla :) Hangi sitede izliyordun ? Dizi, benim gözümde kendi türünde ilk beşe girer. Karakterlerin birbirleriyle olan uyumunu çok sevdim. Bu sebeple bittiğinde bende boşluğa düşmedim değil
      Kim Sun Jae karakterini canlandıran Yoon Hyun Min dizilerini tavsiye ederim. Başarılı ve güzel yapımlarda yer aldı. Son yıllarda kendini fazlasıyla ispatladı diye düşünüyorum. Geleceği göstermelerini istemiyordum. Geçmişte başlayıp geleceğe gittiği için geçmişte bitirmeleri daha mantıklı geldi bana :)

      Sil
    2. Bende cevabını yazmak için bir türlü fırsat bulamadım. O zamanlar Yeppudaa'dan takip ediyordum. Sanırım çevirmenin yoğunluğundan kaynaklanıyordu. Benim için de rahatlıkla tavsiye edebileceğim dizilerden oldu. İyiki izlemişim. Çok samimi bi diziydi. Aslında final içinde dediğin gibi düşününce çok mantıklı. Haklısın. :)
      Bi ara en sevdiğin dizilerin listesini yaparsan çok sevinirim. Yazılarını büyük zevkle takip ediyorum.

      Sil
    3. Yeppudda'nın çevirileri güzel. Fakat bazen geç yayınlayabiliyor. Güzel bir diziyi de bitirdik :)İlk fırsatta sevdiğim dizilerden liste yapacağım :)

      Sil
  4. diziyi bitirmeme son 3 bölüm kaldı. tekrar geçmişe dönmesi bende çok büyük stres yaratmıştı. mutlu sonla bitmesi beni oldukça mutlu etti. artık gönül rahatlığıyla izleyebilirim. Ayrıca dediğin gibi dizinin her bir dakikası ilmek ilmek örülmüştü. Fakat senaryo da bir yer dikkatimi çekmişti. bu senaryodan mı kaynaklanıyor yoksa dizi karakterinin dikkatsizliği miydi çözemedim. profesör mok teğmenle konuşurken farkında olmadan pot kırıyor ve teğmen kim bunu farketmiyor. bunu çözemedim hala :) Oldukça başarılı bir dizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teğmen Kim için, profesör Mok abi gibi bir şeydi. Her sıkıntısını onunla paylaşıyor çıkmaza girdiğinde ona danışıyordu. O sebeple onun söylediklerinde bir şeyler aramamıştır diye düşünüyorum. Tabi bu benim naçizane fikrim :)

      Sil
  5. Diziyi kardeşim yeni izleyince benimde ikinci kez bakma fırsatım oldu ve bir şey dikkatimi çekti. Gelecekti Kwang Ho 1988'de doğmuştu acaba geçmişteki Park Kwang Ho 1988'de ölüp onun reenkarnesi şeklinde mi o dedektif olmuş oluyor. Finalde de Kwang Ho gecmişte başka bir suçluyu yakalarken zaman 1988 olarak gösteriliyor. Niye 1989 değil mesela. Senarist bize mi bıraktı acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Şevval:)
      Ortada bir reenkarnasyon yok çünkü 1988'de Kwang Ho ölmüyor. Zamanda yolculuk yapılıyor. Kendisinin izine rastlamadıkları için öldü sanılıyor. Neden 1988? Çünkü o zamanda geleceğe gittiği için oradan devam ediyor he birde seri katil olayından dolayıda olabilir diye düşünüyorum :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..