2 Şub 2015

Mr. Beak / Kore Dizisi


2014 yılında bir çok güzel yapım geldi geçti. Mr. Baek onlardan biri miydi? Benim için değildi. Dizi biraz fantastik biraz romantik biraz da komedi türündeydi. İyi oyuncuların bir araya geldiği bir yapım olmasına karşın senaryoda bir çok mantık hatası söz konusuydu fakat çok fazla sorun teşkil etmiyor bu durum. Kdramalarda genç çocukların olgun erkek olarak karşımıza alışkındık fakat 70 yaşında ki adamların genç birine dönüşmesine alışkın değildik..Konusu; Dizi ikinci bir şans verilen 70 yaşındaki Go Bong karakterini konu alıyor. 70 yaşında bir otelin CEO'su bir kaza sonucu mucizevi şekilde 30 yaşlarına geri dönüyor. Haytatı boyunca sadece para kazanmayta odaklanmış cimri bir karakterdir. Hiç aşık olmamasına rağmen kendine fazlasıyla aşık bir karakterdir. Genç bedene sahip olduktan sonra sahibi olduğu otelin alt kadrosunda işe başlayacaktır.
Dizinin ana karakteri; Shin Ha Kyung; dizide iki karakteri canlandırıyor. 70 yaşında ki zengin iş adamı Choi Go Bong karakteri.. Bildiğiniz huysuz, paradan başka hiç bir şeyi önemsemeyen çevresinde dost olarak gördüğü herkesin onun parası için yanında olduğu zanneden bir adam.. Go Bong; 70 yaşında bir adam olarak genç bir kadından etkilenmiştir. 
35 yaşında ki Choi Shin Hyeong karakterlerine hayat verdi. Shin Hyeong; Go Bong'un oğlu olarak devam etti. Aslında biraz mecbur kaldı. Yaşlı bir adamın bir anda gençleşmesini hiç bir açıklaması olamaz tabi ki de.. Shin Ha Kyun daha önce izlediğim Running Man filminde ki gibi deli dolu bir rol olmuş. 
Jang Na Ra; Dizinin başrol oyuncusu Eun Haa So karakterini canlandırıyor. Daha önce School 2013 ve Fated To Love You dizisinde izledim. Fated To Love You dizisinde ki rolünün aksine açık sözlü bir karakteri canlandırıyor. İki dizide canlandırdığı rolleriyle ödülerin sahibi oldu. Güney Kore aktirstleri arasında en iyi ağlayan oyunculardan. Ağladığı zaman boncuk boncuk dökülüyor göz yaşları. Bu yüzden her hangi bir dramda rol almasını istiyorum..
Lee Joon; Mblaq grubunun eski üyesi.. Tam da bu dizi çekilirken ayrılma kararı aldı. Her ne olursa olsun aldığı karar konusunda onu destekliyorum. Kendi adına aldığı en iyi kararlardan biri. Lee Joon'un oyunculuğunu seviyorum. Oyunculuk sergileyen idoller arasında benim gözümde bir numara.Özellikle IRIS 2 ve Gap Dong dizisiyle sergilediği o müthiş oyunculuk günlerce konuşuldu. Mr. Baek dizisinde Choi Tae Han karakterini canlandırdı. Choi Go Bong'un biricik ve asi oğlu. Babasını içten içe çok seven, hayatı boyunca ondan sevgi görmediği için asi davranan bir yapıya sahip. Babasının sözde ölümünün ardından onun için döktüğü gözyaşlarıyla bunu anlayabiliyoruz.. Babasının ölümünün ardından bir anda Choi Shin Hyeon adından bir abi çıkması onun için işleri ne kadar iyi hale getirecek? Bir de buna hoşlandığı kadından dolayı sözde abisiyle arasında savaş olursa neler olur kimbilir?
Dans en çok ona yakışıyor. Diziler dışında artık bunu göremeyecek olmak çok üzücü.. . 

Dizinin vermek istediği mesaj çok açıktı. Hayatımızın kıymetini bilmediğimiz, geçmişimizin hayal kırıklıkları ile dolu dolduğu, maneviyattan ziyade maddiyata veriğimiz değeri, dün mü mutluyduk, bugün mü, yarın mı mutlu olacağız,sevdiklerimize  "seni seviyorum" diyemediğimiz bir dünya.. Sevdiklerimizin kıymetini kaybedince veya kaybetmeye yakın zaman anlamayalım. Dizinin verdiği mesaj herkesin dünyasında olan sorunlar değil mi?.Dizide oluşan mantık hatalarını bile geride bırakmasına sebep olan bir konu olduğu için pek de sorun yaratmadı benim için. Bu sebeple izlerken keyif aldım. Özellikle Choi Go Bong ve oğlu Choi Tae Han arasında ki çekişmeler eğlenceliydi. İkisininde sevimli hallerini düşünecek olursak izlerken ister istemez keyif alıyorsunuz. 
Dizinin ostları da kaliteliydi. JYJ'nin güzel sesi Jansu'dan "That Time When I Loved You" Moon Myung Jin "Mr Baek" Na Yoon Kwon&Sunny Hill'den Jubi "Love On" şarkılarını sevdim. Hem dinlemesi hem söylemesi güzel şarkılar..
"Sevdiklerinizin kıymetini bilin"

3 yorum:

  1. filmse ve begendiyse hemen izliyim dedim ama dizi ve pek de sevmediğin bir diziymiş hooop geçtik..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ara pek izlediğim fimleri yazamıyorum.. Bence izleme ben sırf Lee Joon'un hatrına tamamladım diziyi. Çok sıkıldım fakat korede reytinglerde birinciymiş genelde.. Sadece verdiği mesaj güzeldi :)

      Sil
  2. Mstardaki arkadaşlarıma direk önericem teşekkürler :D

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..