12 Ara 2014

IRIS 2 / Kore Dizisi


IRIS serisini izlemeye başlamıştım. İlk yapımı izledikten sonra filmi de tamamladım, yakın zamanda onu da yazacağım. IRIS serisinin her birinde yeni bir kadroyla yola devam ediyorlar. Tabi, serinin kadrosununda bir kaç oyuncuyu bir sonraki yapımlarda görmek mümkün. Serinin her birini düşünecek olursa IRIS 2 hepsini geride bırakır. Temelde hepsinde benzerlikler var ama bütün bu işlerin hepsinde inanılmaz aktör ve aktristler yer alıyor ve bence hepsinin kendine özgü oyunculuk stili var. IRIS 2'de önceki işlere göre casusluk daha çok ön planda.  IRIS 2'nun oyuncu kadrosunu daha çok sevdim. Her bir oyuncuyu farklı boyutlarda beğendiğim için daha farklı geldi gözüme. Belkide bu sebepten IRIS 2 daha güzel geldi gözüme


Kim Hyun Jun'un ölümünden üç yıl geçmesinin ardından yeni NSS ajanları göreve atanmıştır. Yoo Gun (Jang Hyuk) ile Ji SooYeon (Lee DA Hee) küçüklükten beri birlikte büyümüş iki arkadaştır. İkiside başarılı birer polistir. Çok geçmeden farkedilirler. NSS'e ajan olarak seçilirler. IRIS adında ki örgüt yine ortaya çıkmıştır. Güney Kore toprakları sınırları içinde bulunan nükleer bomba ele geçirip, Güney Günet Kore topraklarında patlatıp ortamı kızıştırmaktır. Ancak örgütün bunları yapabilmesi için Beak San'a ihtiyacı vardır. Onu tutuklu bulunduğu yerden kaçırmak için göreve atılırlar.Görevde başarılı olduklarını zanneden IRIS ögütü Beak San'ı elinden kaçırır. Dizinin bundan sonra ki olayı ise Beak San'ı ele geçirim nükleer bombaya ulaşmak olacaktır.
Dizinin ilk bölümü beklediğimden iyi başlıyor. Özellikle IRIS'in kaçırma operasyonunda yer alan aksiyon sahneleri işte istediğim bir dizi demeden kendimi alamadım. 
Dizinin ana karakterlerine gelecek olursak Yoo Gun karakterini Jang Hyuk canladırıyor. Onu bu senenin güzel dizisi Fated To Love You güzel dizisiden hatırlayabilirsiniz. O diziye ilk başlayanlar saç stili ve gülüşünden dolayı yarım bırakanlar olmuştu. Orada ki rolünün aksine gülüşünü çok fazla görmediğimiz, başarılı NSS ajanını canlandırıyor. NSS denilen bu kuruluşta takım liderliğini sürdürüyor.  Diğer serilerde olduğu gibi bu dizide de bir çok casusla karşı karşıya kalacak. Ray ile kapışmaları izleme değer Daha çok çok fazla dizisine tanık olmadığım için izlediğim iki dizi arasında en iyi  IRIS 2'da ki performansı derim. 

Lee Da Hae; NSS'in başarılı ajanı Ji Soo Yeon'u canlandırıyor. Yoo Gun ile çocukluklarından beri beraberdir. NSS denilen yapının en başarılı ajanlarından biridir. İlk bölümde kaza kurşununa kurban gidince acaba öldürecekler mi diye düşünmedim değil. Neyse ki olmadı öyle bişey. Şimdi neden bunu açıkladın diye sormayın zaten dizinin binde birinin bile ayrıntısı değildi. Lee Da Hae bu role uygun olur mu diye çok düşündüm. Fakat düşündüğümün aksine beni fazlasıyla şaşırttı. Özellikle aksiyon ve çatışma sahnelerinde bayan olarak hakkını verdiğini düşünüyorum. Bir çok aksiyon sahnelerinde izlemek adına ne kadar dizisi varsa başlama kararı aldım. Zaten dram-aile dizisi olan Hotel King'de kendine hayran bırakmıştı... 


Kpop dünyasında hem sevgi beslediğim hem saygı ile baktığım gruptur BEAST grubu. Yoon Doojoon'da bu grubun lideri. IRIS 2'da oynayacağını öğrendiğimde çocuklar gibi şen olmuştum. Fakat yayınlandığı tarihte izlemeye fırsatlar el vermedi. Kısmet bu günlereymiş diyelim. Doojoon IRIS 2 dizinde Seo Hyun Woo adındaki ajanı canlandırıyor. Ji Soo Yeon ve Jung Yoo Gum ile yakın arkadaşlar. Ji Soo Yeon'a platonik olarak aşıktır. Aşkımı kalbime gömerim hesabı özgür bıraktı onu. Gerçi dizi aksiyon ağırlıklı olduğu için çok fazla aşk beklemeyin derim.  Biraz da Dujun'un performansında bahsedelim. Kpop sektöründen gelen idoller oyunculuğa atıldığında genelde bir tek düzelik söz konusu olabiliyor. Doo Joon'da (Dujun) bunu görmedim. Oynadığı türün aksiyon olduğunu düşünürsek iyi iş çıkardığını düşünüyorum. Görev için Komboçya'ya gittiği sahnelerde bildiğiniz aksiyon akıyordu. Bir de keskin nişancı olarak görev alması o silahı tutuş tekniği güzeldi. IRIS '2da oynayacağı kesinleştiğinde Amerikan dizisi olan 24'ü  hatta ne kadar polisiye dizi varsa bilgi almak adına izlemiş. Oyunculuğunu karakterini beğendim. İyilerin mi kötülerin mi safında olacak izleyin derim.

IRIS ilk sezonunda asker olarak yer alan Ray son filmde fazlasıyla ön planda yer alıyor. Ray rolünü kore asıllı Amerikalı aktör David Lee Mclnnis  canlandırıyor. İnan oynadığı rolle insanı kendinden nefret ettirmeyi başarıyor. Sinema sektöründe izlediğim en iyi terörist olma ünvanını eline geçirdi Ray çok net kimsenin gözünün yaşına bakmadan çekiyor tetiği tek bir kişi için yapmak istemediğini anlayacaksınız. Bu kişinin kim olduğunu izleyince görün. Çok net o sarı saçlarıyla bile dizinin en karizmatik aktörlerinden biri. Her ne kadar kötü karakter içinde yer alsa da olması gerektiği gibiydi. Yani; bu kadar ajanın içinde sağlam bir düşman karşılarında olmalı ki izlerken zevk versin değil mi?
Mblaq üyesi Lee Joon NSS ajanı Yoon Shi Hyuk karakterine hayat verdi. İlk bende bıraktığı izlenim gizemli oluşu oldu.Mblaq'den oyunculuk kariyerine odaklanmak için ayrılacağı dedikoduları hala gündemde. Her ne kadar Mblaq grubunu seviyor olsam bile Lee Joon'un oyunculuğu es geçemem. Yakın zamanda Gap Dong'a başladım. Kesinlikle üzerine gitmeli diye düşünüyorum. Fakat Mblaq'ten ayrılmadan yapabilir diye düşünüyor. Hele bi askere gidip gelsin de.. Bu karakter hakkında çok bilgi vermekten kaçınıyorum, anlayışla karşılayacağınızı düşünüyorum. Diyeceğim tek şey var Lee Joon'a yakışan bir rol. 
Dizinin ağır toplarından Lee Bom Soo; dizide Kuzey Kore ajanı Yoo Joong Won karakterine hayat verdi. AKTÖR kavramının yaşayan efsanesi Lee Bom Soo. DAha önce izlediğim Triangle, The Prime Minister and I dizilerini düşünecek olursam her rolü kendi kılıfına uyduran bir aktör.  IRIS 2'da iyi mi kötü olacak diye beklerken bir baktım dizisinin ana karakteri haline geldi. Kuzey Kore ajanı olarak yer aldığına göre tabi ki bir çıkar meselesi olacak diye düşünüyorsunuz. Onun her seferinde Kim Yeon Hwa'ya karşı yenik düşse de davasının amacından hiç vazgeçmedi. Kamboçya'da ki rahat hallerini gördüğümde lütfen böyle bir rol ile karşımızda olmasın dedim. Fakat senaristler güzel ters köşe yaptı.
Lim Soo Hwang; Kim Yeon Hwa karakterini canladırıyor. İlk dizide yer alan Kuzey Koreli ajanın kız kardeşi olarak görüyoruz onu. İlk başta soyadından dolayı çözmüş olsam da sonradan "umarım ablan iyidir" cümlesinden sonra kesinlik verdim.  Yeon Hwa'ya dizide kızsam mı üzülsem mi bilemediğim bir yerdeydi. Aslında Kuzey Kore'ye ablasının başına gelenler yüzünden kin besliyordu. IRIS ajanı olarak yer aldı. Kuzey Kore'nın onlarla iş birliğinden sonra durdurduğu yerin yanlış olduğunun farkına vardı. Ray'in omuzlarına çıktığı efsane bir sahne vardı. Hatuna bak be! diye içinizde geçireceksiniz. Onun yönünden dizisinin güzel bitmesine sevindim. Fakat final sahnesinde bu dizinin devamı gelecek bu kız orada yer alacak diye düşünüyorum.
Oh Yeon Su; Choi Min karakterine hayat veriyor. Triangle izleyenler onu ordanda tanıyabilir Choi Min NSS'nin başkan yardımcısıdır. Başarılı bir ajan olduğu yaptığı hamlelerden belliydi. Bir kadının karizmatik oluşunu bile gösterdi. Özellikle Lee Bom Soo ile karşı karşıya geldiği sahnelerde birbirlerine yaptıkları küçük oyunlar dizinin sürükleyici kısımlarıydı. Dizide herkes Güney Kore veya Kuzey Kore için hainlik yapıyor. Fakat sorsanız hepsi ülkesinin çıkarları için olduğunu söyler. Bir bu kadın yanşlış yolda yürümedi.
Dizinin finali çok muamma şekilde bitti. Devamı gelir mi  diye düşünmeden edemiyorum. Dizinin finali beklediğimden farklıydı, gözlerime inanamadım. Keşke bitmese dediğim devamını sabırsızlıkla bekleyeceğim serilerden biri oldu IRIS. Bir Yüzüklerin Efendisi bir de The Hobbit serisini günler sayarak beklemiştim. IRIS serisiyle geç tanıştığım için üzgünüm.Eğer  izlemediyseniz bir an önce izlemelisiniz. 


Dizinin ostlar harika ötesiyd. Davichi "Don't you know" Dizi de kpop idolleri olunca benim biricik grubum BEAST "Black Paraside" ve MBLAQ "What fool I am" "Ami" Sohyang "Do forget me"  Noel "How Is It Going" gibi etkileyici şarkılar yer alıyor. Bu şarkıların bir çoğu şarkı listemin en başında yer alıyor. Dizinin genel hatları hakkında bilgi vermeye çalıştım. İşin içinde polisiye olaylar söz konusu olduğu için merak uyandırması gerekli. Dizinin içinde kim dost kim düşman diye çözmeye çalışırken bir bakmışsınız dizinin sonuna gelmişsiniz. Güzel bir son güzel bir başlangıç olacakmış gibi duruyor. İzlemenizi tavsiye ederim.

6 yorum:

  1. Dizi çol güzele benziyor yorumundan anladığım kadarıyla,buna 10 üzerinden kac veriridin mesela?
    Bide Irisin ilk sezonundan mı başlamalıyım izlemeye, devamı niteliğinde mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı başrol oyuncular yok fakat ortak oyuncular var. Konunun işleyişi açısında ilkinden başlasan daha güzel olur. Notum 7,5

      Sil
  2. ben ilk versiyonunu da beğenmiştim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. IRIS serisi güzeldi ben ikincisini daha çok beğenmiştim.

      Sil
  3. Herkes genelde ilk yapımı beğenmiş bu diziye aksiyon sahneleri çok abartı konu dağılmış diye yorum yapmışlar bende kararsız kaldım ıris 2 deki oyuncuları daha çok sevdiğim içingaliba bunu izlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sevdiğim serilerden biri. Oyuncular farklı olduğundan ve konu bağlantısından dolayı her ikisi de güzeldi diyebilrim :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..