13 Kas 2014

My Lovely Girl / Kore Dizisi


Bi Rain; askerliğinden sonra geri dönüşü My Lovely Girl dizisiyle oldu. Dizi kadrosu yavaş yavaş açıklandığında heyecandan yerimde duramıyordum.Sevdiğim bütün oyuncuların bir arada oluşundan kaynaklı bir an önce başlaması için günleri sayar olmuştum. Beklediğime değdi mi? Bi Rain, Krystal,L, Alex Chu, Chae Ye-Run gibi sevdiğim oyuncuları izlemek açısında değdi fakat SENARYO açısından hayal kırıklığına uğradım. Açık konuşmak gerekirse Bi Rain'in sevimli halleri için senaryo pek de umrumda olmadı. Çünkü Rain'i iyi kötü bi dizide görmeyi bile özlemiştim. 
Dizinin konusu belli fakir kız zengin kız aşkının genişletilmiş hali. Esas kız ablasını, annesini kaybettiği için hayatta yalnız kalmış, zor zamanlar geçirmiş. Ablasının ölmeden önce birlikte olduğu adam ona yardım etmek için geri döner, aşık olur, engeller çıkar falan filan.. Bu yüzden senaryo ne yazık ki Bi Rain'in gölgesinde kaldı.


Bi Rain ; Lee Hyun Wook karakterini canlandırıyor.ANA adlı müzik şirketinin varisidir. Başarılı söz yazarı ve bestecidir. Kariyer yaşamının zirvede olduğu dönemlerde çok sevdiği kız arkadaşı Yoon Se Eun'u trafik kazası sonucu gözlerinin önünde ölümüne tanık olmuştur. Hyun Wook; sevdiği kadının ölümünden kendini suçlamasının yanı sıra yıllarca kendini affetmemiştir. Kariyerinin zirvesindeyken üç yıl boyunca arkadaşları ve ailesinden uzak bir yaşam sürmüştür. Taa ki kız arkadaşının telefonuna gelen telesekreter mesajına kadar..
Bi Rain diyorum susuyorum. Askerden sonra ki ilk yapımı. Her ne kadar Rain'in karizması karşında oynadığı senaryo sönük kalsa da onun sevimli hallerini izlediğim için mutluyum. Hatta sadece Rain'in o halleri için devam ettirdiğimi itiraf ediyorum. 

Kystal; Se Na karakterini canlandırıyor. Heirs dizisinde ki şirin, kıskanç sevgili rolünden sonra bu şekilde acıların çocuğu rolünü oynaması ilk başlarda bana garip geldi. Fakat izlemeye devam ettikçe alıştım diyelim. Oynadığı karakter;  Lee Hyun Wook'un ölen sevgilisinin kız kardeşi. Ablasının ölümünden  bir süre sonra annesini kaybetmiştir. Yarı zamanlı işlerde çalışarak geçimini sağlayan genç kızın  tek hayali ablası gibi başarı müzisyen-söz yazarı olmaktır. Kystal; f(x) grubunun üyesidir. Gel gör ki; ona yardım edecek olan Hyun Wook ünlü bir müzik şirketi olan ANA'nin tek varisidir. Sırf kıza yardım etmek için şirketin başkanı olarak geri dönmüştür. Se Na için işler nasıl bir hal alacak? Aşık olduğu adamın ölen ablasının sevgilisi olmasını nasıl karşılayacak merak uyandırsa da. Bi yerden sonra Rain ile Kystal ne bileyim olmamış gibi geldi. En azından Shi Woo ile daha bi farklılardı. O yüzden senaryoda dengeleri sağlayamadıklarını düşünüyorum. Se Na; karakterinin net olması dışında biraz daha oturması gerektiğini düşünüyorum.
Infınite grubunun yakışıklı yüzü Myung Soo hayranların tanıdığı isimle L canlandırıyor. Daha önce Shut Up Flower Boy BandMaster Sun; Cunning Single Lady dizilerinde izledim. Dizide Infınite Power grubunun üyesidir. Gruba daha önceden dahil olduğundan grup üyeleri tarafından istenmeyen kişi ilan edilmiştir. Fakat medyaya yansıması tamamen farklıdır. Grup arkadaşlarının şirketle yollarının ayrılması onun da grubu bırakmasına sebep oldu. Shi Woo yoluna solo olarak devam etmek zorundadır. Onu istemeyen grup arkadaşlarına kendini kanıtlamak için çok uğraş verecek.
L'in kendine has olan asi ruhunu oynadığı rollerde dışarı çıkarmasını seviyorum. Infınıte grubunu az çok yakından takip edenler Myung Soo'nun aslında sessiz sakin bir çocuk olduğunu görebilirler. Genelde kamera önünde fazla konuşmayı sevmez. Bunu da genelde diğer rollerinde yansıttığını düşünüyordum. Fakat Shi Woo karakteriyle oyunculuk bazından kendini geliştirdiğini düşünüyorum. İkinci adam karakterlerine olan zaafımın kurbanı olan oyunculardan biri olmayı başardı. Şımarık idol tiplemesinin getirmiş olduğu kendini beğenmişlik kavramında çığır açtı. Rahatsız edici miydi? Kesinlikle hayır! Aksine L'in bu karekterle özdeşleştiğini düşünüyorum.
İkinci adam karakteri Shi Woo; esas kızımız Se Na ile hikayenin başında kedi köpek gibi birbirlerine girmiş olsalar bile "her aşk kavgayla başlar" tezinin idol Shi Woo üzerinde etkili olduğunu gördük. Onun Se Na'ya olan sevgisini izlemek rahatsız etmedi. Aksine bir çok sahnede birlikte görmeyi çok istediğimi itiraf ediyorum.

Shi Woo'nun masum aşkı; sizce de bakmıyor mu?
Senaryo kötü olmasına rağmen diziyi her hafta kaçırmadan izlememde iki neden vardı. Birincisi Bi Rain'in sevimli hallerini izlemek. İkincisi L'in kendini beğenmiş halleri. Tabi diğer etkenleri saymıyorum bile. Şu zamana kadar izlediğim Kore dizileri arasında en karizmatik ve anlayışlı başkanlardan biriydi. İkisinin Se Na'dan hoşlanması üzerine girdikleri ağız dalaşı görülmeye değer. Özellikle Shi Woo'nun başkan dediği kişiye Se Na konusunda laf sokması güldüren sahnelerdi. Fakat genel olarak baktığımızda Bi Rain'in sevimli hallerini izlemek hepsinin üstünde kaldı. İlk başta dediğim gibi Bi Rain'in karizması senaryoyu yerle bir etti. Hyun Wook ve Se Na aşkında birbilerine yakışmıyorlar diye bir çok eleştiri aldılar. Bana sorarsanız Se Na ve Shi Woo'nun yaydığı enerji çok farklıydı. Bi ara ah Shi Woo nasıl üzülecek diye düşünsem bile Hyun Wook ve Se Na arasında ki iletişim ve aşk daha başkaydı. Eleştiri yapanların geneli arada ki yaş farkından ötürü o şekilde eleştirdiklerini düşünüyorum. 
Bi Rain'in şevilesi hallerinden bir kuble paylaşsam yanlış olmaz heralde.
Bölüm-1
Bölüm-2
Hoya; dizide Infinite Power grubunun üyesi Kang Rae Heon'u canlandırdı. Benim gibi Reply 1997'nin  Hoyasını severler çok bir şey beklemesinler. Dizide ilk bir kaç bölümde yer aldı. Aslında biraz daha fazla yer verilmesini tercih ederdim.
Hoya'nın daha çok yer almasını isterdim. Bu konuda ki nedeni açacak olursam; Shi Woo'yu gruplarında istemeyip ardından Infinite Poer ve Shi Woo arasında gerçekleşen mücadele olsa bile. Bunun sadece şirketler bazında göstermesi dışında. Birbirine düşman olan iki idolün mücadelesi eksik kaldı. En azından Hoya'nın Kang Rae Heon rolüyle biraz da görebilmemiz gerekiyordu diye düşünüyorum. Senaryonun eksikliklerinden biri de bu oldu.
Cha Ye Ryun; dizide Hyun Wook'a çocukluğundan bu yana aşık olan Shin Hae Yoon'u canlandırıyor. Daha önce Golden Rainbow dizisinde izledim. O dizide bildiğin bu kızdan nefret dahi etmiştim. Açık konuşayım kötü karakterleri oynayabilecek en iyi aktiristlerden biri. Mimikleri, konuşma tarzı fazlasıyla yatkın. Dizinin ilk bölümlerinde "Tamam bu kız bizim kıza çok çektirir" dedim. Fakat gel gör ki Senaristlerin ilk başta çizdiği imajla bitime doğru çizdiği imaj çok farklıydı. Şu şekilde açayım; Shin Hae Yoon ilk aşkı Hyun Wook'u o kadar seviyor ki ölmüş sevgilisini dahi kıskanıyor. Hatta bunu da es geçtim Hyun Wook'a vefat eden sevgilisinden yadigar kalan köpek Dal Bong'u bile çekemiyor. Böyle bir kızken hemen yumuşaması bana anlamsız ve saçma geldi. Daha doğrusu dengeyi sağlayamadıklarını düşünüyorum. 
Kim Jin Woo; ANA şirketinin başarılı  ve yakışıklı söz yazarı Seo Jae Young karakterini canlandırıyor. Quenn In Hyun's Man dizisinde şımarık idol rolüyle izlemiştim. Dizinin kötü ve kıskanç karakteri diye tanımlasak yanlış olmaz. Hyun Wook ortadan kaybolmadan önce onun gölgesinde kaldığı için eziklik duyan Jae Young onun dönüşüyle kendini ihanete uğramış hissettiğinde olacak ki yapmadığı kötülük kalmadı. İzleyince fark edeceksiniz. Dizi de havada kalmış konularda biri de Seo Jae Young durumu. Dizi boyunca yaptığı bütün hatalar ve kötülükler sayesinde bir konu oluştu. Sonunda başına gelen iyi ya da kötü her durumu senaristlerin atlı koşturur gibi geçiştirmesi yakışmadı. Hoşuma gitmeyen ikinci durumlardan biriydi.
Dizi kadrosunda görüpte mutlu olduğum ender oyunculardan biri Alex Chu. Dizide ki Baw Sung Jin karakteriyle gönüllerde taht kuracak adam. Gerçi kendi adıma her dizide gönlümün gizli köşelerinde yerini sağlama aldı. Saçma sapan rollere bile girse adamı samimi buluyorum o ayrı. Hatta artık başrol oynamasını diliyorum. Dizide Lee Hyun Wook'un yakın arkadaşı ve müzik hocasını canlandırıyor. Lee Hyun Wook'a dair her şeyi bilmektedir. Alex Chu daha önce Medical Top Team, I Need Romance 3 ve Hotel King dizilerinde izlemiştim.
Dizide sesi güzel bu kadar oyuncu varken ostlar nasıl olur diye düşünmeden edemedim. Tek üzüntüm Bi Rain söylememesiydi. Dizi sonuna kadar umudumu kaybetmesem de bittiğinde hüsrana uğradım. O güzel sesinde bir şarkısı olmalıydı bu dizide. Dizide bana göre Se Na'nın bestesi olarak yer alan, diziye G.O.D grubunun solisti Kim Tae Woo'nun konuk olduğu  ve söylediği "I Only Want You"şarkı  efsanelerden biri. Zaten aşırı seviyorum Kim Taw Woo'nun sesini. Dizide kısa kısa yer alması mutlu etti. Park Mi Young "Crayz" hepsinden güzeli ise Alex Chu'nun " I want to love you" , Krystal "All Of Sudden" şarkıları gönlümde taht kurdu.
Se Na'nın Shi Woo'nun geri dönüşü için yaptığı şarkı "Song For You" dinlemeye
değer şarkılardan biri olduğunu düşünüyorum
Bi Rain'i, L (Myung Soo), Krystal, Alex Chu gibi oyuncuları izlemek için ideal. Hepsinden güzeli ise Rain'in şapşik halleri keyifliydi. İzlememiş olanlar için uyarım senaryo klasik çok fazla bir şey beklemeyin bu açıdan ama sırf oyuncular için keyif ala ala izleyebilirsiniz. 
Senaryo; şu mükemmel ekibi gitmedi be.

6 yorum:

  1. haklisin senaryo yönünden zayıf kaldı ama yine de çok severek izliyorum :D kaliteli klişeler aslında hoşuma gidiyor :D sağlam oyuncu kadrosu ve ostlarla kendini her şekilde izletir bu dizi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende severek izledim biliyorsun izlerken gruptaki tepkilerimi :D ben biliyorsun ki diziye bu güzel kadro için devam ettim :)

      Sil
  2. bence kız shiwoo yu seçmeliydi hem başrol adamın ölmüş kız arkadaşının kız kardeşine aşık olması şaçmalık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçmalık tabi ki hayatta böyle şeylerin olması da mümkün.

      Sil
  3. benecede kız shiwoo you seçmeliydi

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..