13 Ağu 2014

Angel Eyes / Kore Dizisi



Angel Eyes dizisinin konusu ve oyuncu kadrosu açıklandığında bir an önce başlamasını isteyenlerin başında geliyordum. Zira başladığında izlememe kararı aldım, bitmesini bekledim. Bölümleri her hafta bekleyecek durumda değildim. Dizi bir kaç hafta önce finalini yaptı. Diziyi izlemeden önce oyuncu kadrosunu ilk izlediğim program Running Man oldu. Gülme krizlerine girdiğim bölümlerden biriydi. İzlemenizi tavsiye ediyorum. Dizinin senaristi Yoon Ji Ryeon. Boys Over Flowers ve Operation Proposal dizisinin senaristliğini yapmıştır. Konusu; Annesiyle geziye giderken geçirdiği kaza sonucu görme yetisini kaybeden Yoon Soo Wan'un ve 911 personeli babasını bir iş kazası sonucu kaybeden Park Dong Jo arasında geçen ilk aşkı anlatıyor. Ailevi nedenlerden dolayı birbirlerinden uzaklaşmak zorunda kalan aşıkların 12 yıl sonra yaşayacakları zorluk ve güzelliklerini anlatıyor. 

Park Dong Jo ve Yoon Soo Wan karakterlerinin gençlik zamanlarını To Do Beautiful You, Heirs, Monstar dizilerinde rol alana Kang Ha Neul ve Nam Ji Yul canlandırıyor. İtiraf ediyorum bir tek gençlik yıllarıyla sınırlı kalmayıp devam etselerdi kimse yadırgamazdı. İlk dört bölüm ilk aşka dair her duyguyu izleyiciye derinlemesine geçirdikleri konusunda garanti verebilirim. Kendi adıma onların oynadıkları bölümlerde kendimi fazlasıyla o ilk aşkın içinde buldum. Babasını kaybetmiş Park Dong Jo zeki, çalışkan ve annesine ev işlerinde yardım eden yufka yürekli bir çocuktur. Soo Wan'ı ilk gördüğünde aşık olur. Soo Wan ise bir süre sonra ona güvenmeye başladıktan sonra göremediği ama dokunarak aşkını hisettiği sesini duyduğu bu çocuğa aşık olur.  Annesinin ölümünün ardından babasından uzak kalan bu kızın bütün ailesi Dong Joo, onun annesi ve kardeşi olmuştur. Dong Jo'nun tek hayali bir gün babası gibi itfaiyeci olmaktır.
Park Dong Joo ve Yoon Soo Wan karakterlerinin 12 yıl sonraki hallerini Lee Sang Yoon ve Boys Over  Flower dizinin Jandi rolünden hatırladığımız Ku Hye Sun oynuyor. O kız cidden o mu? diyenleri duyar gibi oluyorum. Evet,o! Çok değiştiğini fark edince fotoğraflarına bakınca estetikle evrim geçirdiğini düşünenlerdenim. Lee Sang Yoon daha önce dizi ya da filmlerini izlemediğimi fark ettim. Running Man programından hatırladığım kadarıyla askerden döndükten sonra ki ilk yapımı Angel Eyes dizisi olmuş. Nine:Nine Travelling Nine Times dizisinden izlediğim Lee Jin Wook'tan sonra gördüğüm en güzel gülüşe sahip Güney Kore aktörü Lee Sang Yoon oldu. Bir insana gülmek bu kadar mı yakışır?! 12 yıl Dong Jo başarılı bir doktor Soo Wan ise 911 personeli olmuştur. 12 yıl sonra ülkesine döndüğünde Soo Wan'ın hayatında başka bir adam vardır.
Birbirlerine hasret geçirdikleri yılların ardından onları neler bekliyor izleyip göreceksiniz..
Dizimizin ikinci adamı Kim Ji Suk başarılı bir doktor olan Kang Ji Won karakterini canlandırıyor İlk tanıdığım ilk dizi Personel Taste olmuştu. Orada ki rolünden farklı olarak bir rolde izledim. Aşırı beğendim. Açıkçası; şarap gibi yıllandıkça pek bi karizmatik olmuş. Soo Wan'ın 12 yıl boyunca yanında olan tek adam. Soo Wan ile birlikte olmalarına rağmen bir gün onu ilk aşkı gibi sevecek ümidiyle bekleyen karakter. Aşk üçgenlerinin sevilesi ikinci adamı olarak izleyeceğiz. Sevdiğim karakterlerin üzülmesi beni de üzüyor.
Dizinin en sevdiğim ikilisi; Diziyi başlamama sebep olan oyunculardan biri Big Bang grubunun sevimli üyesi Seung Ri ve 911'in amirleri Ki Woon Chan karakterini Hong Kyung Ji canlandırıyor. Eşi vefat etmiş bir erkek çocuğunu tek başına büyütmek zorunda kalan bir baba. Çocuğu üzülecek diye annesinin öldüğünü söyleyemeyen fedakar bir baba. Teddy Seo ile aynı evi paylaşırlar.Sevimli idolümüz Amerika'dan gelen Güney Koreli Teddy Seo karakterine hayat verdi. 911'nin yeni çaylağı olarak diziye girdi. Yaşadığı bütün zorluklara rağmen yalnız kalan bu çocuğun hayata bakış açısını sevdim. Her şeyin iyi yönünden bakmayı becerebilmek zor bir iş. Hele bir de işin içine aşk girerse yemede yanında yat.. Seung Ri resmen şanına yakışır bir rol canlandırmış bu dizide.. Yalnız çekimler devam ettiği sürece dizinin en küçük oyuncusuyla çektiği fotoğrafları görünce çocuklara nasıl düşkün diye düşünmeden edemiyor insan. Gerçi Big Bang üyelerinin her biri ayrı düşkün çocuklara :)
Dizinin en sevdiğim ikilisi; Diziyi başlamama sebep olan oyunculardan biri Big Bang grubunun sevimli üyesi Seung Ri ve 911'in Sevimli idolümüz Amerika'dan gelen Güney Koreli Teddy Seo karakterine hayat verdi. 911'nin yeni çaylağı olarak diziye girdi. Yaşadığı bütün zorluklara rağmen yalnız kalan bu çocuğun hayata bakış açısını sevdim. Her şeyin iyi yönünden bakmayı becerebilmek zor bir iş. Hele bir de işin içine aşk girerse yemede yanında yat.. Seung Ri resmen şanına yakışır bir rol canlandırmış bu dizide.. Yalnız çekimler devam ettiği sürece dizinin en küçük oyuncusuyla çektiği fotoğrafları görünce çocuklara nasıl düşkün diye düşünmeden edemiyor insan. Gerçi Big Bang üyelerinin her biri ayrı düşkün çocuklara :)
Dizi hakkında düşüncelerime gelecek olursak, kurgu güzel başlarken sonlara doğru biraz yavaş ilerliyor. Bir çok yazımda dram konulu dizileri sevdiğimi belirtmişimdir, takip edenler bilir.Özellikle ilk 10 bölüm dozunda ilerliyor sonraki bölümleri için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Fazlasıyla kendini tekrarlayan, yavaş ilerleyen bölümlerle karşı karşıya kalıyorsunuz. İlk dört bölümde aldığım zevki dizinin son yarısında ne yazık ki alamadım. Başladığım diziyi yarım bırakmak gibi huylarım olmadığından sıkılarak finali yaptım diyebilirim. Bu kadar iyi oyuncuya rağmen sıkılabildiğimiz yapımlarda olabiliyormuş.Mesela; 12 yıl sonra ülkesine geri dönen Dong Jo'nun sevdiği kadını çok çabuk bulması ve Soo Wan'ın o kişinin Dong Jo olduğunu çözmesi çok erken oldu diye düşünüyorum.Dizinin bir de baba etkeni vardı. Kızının gözleri için yaptığı hatanın bedeli ona çok ağır geldiğinden olacak yıllarca Dong Jo'ya babalık yapması bana anlamsız geldi O yüzden senaryo ne kadar sağlam bir konuya sahip olsa da kurgunun biraz zayıf kaldığını düşünüyorum. Oyunculuklar senaryo kadar zayıf değildi. Aksine beklediğimden kat kat iyiydi. Hatta az önce dediğim gibi başrol karakterlerin gençliğini canlandıran Kang Ha Neul  ve Nam Ji Yul devam etse güzel olurdu diye düşünüyorum. İzleyince benimle aynı fikirde olacağınızı düşünüyorum.
Dizinin ostlarınu beğendim. Özellikle Lasse Lindh "Run To You" şarkısını aşırı sevdiğimden dizide kullanmaları çok hoşuma gitti. Şarkıyı duyar duymaz inanamadım. Kim düşündüyse onu alnında öpüyorum.. Bu şarkının dışında ilgimi çeken Han Soo Ji "Angel Eyes", Monstar dizisini izleyenler Kang Ha Neul'ün güzel olduğunu bilirler, seslendirdiği " Three Things I Have Left" şarkısını dinleyince bana hak vereceksiniz. Han Soo Ji " Beautiful Sad", Jo Jung Hee "Blue Bird" sevdiğim bir diğer şarkı olma yolunda ilerliyor. Dizinin bir süre tek düze devam etmesi dışında kötü bir tarafı yok. Sırf bu şarkılar için bile izlenebilecek güzel bir aşk hikayesi sizleri bekliyor.

8 yorum:

  1. işte bu yüzden diyorum hep bir diziyi bitirmeden çok güzel izleyin gibi yorumlar yapmak çok sakıncalı. ilk 2 hafta bana izle şahane mutlaka izle diye yorumlar yaptılar. sonrasında sen gibi herkes sıkıldık çok kötüydü bıraktık gibi yorumlar...ve herkes senin gibi düşünüyor keşke gençlikleri devam etseydi.
    yazını okuduktan sonra tekrar iyiki izlemedim dedim. teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle canım. Diziye başlamadan önce aldığım yorumlar izle çok iyi dedikleri için pek bir hevesle başladım. Sırf gençlik dönemlerinde ki hallerini izlesem yeterliymiş dedim hatta bıraktım izlemedim. Sırf bitirmek olsun diye sıkıla sıkıla final yaptım. İzlemezsen hiçbir şey kaybetmezsin hatta izlemediğin iyi olmuş :) Çok acımasız oldu ama napim..

      Sil
    2. spoiler çok oldugu için hepsini okumak istemedim tek öğrenmek istediğim kız hep köt mü kalıyor

      Sil
  2. 911 deki diğerlerinin adı lütfen bilen yok mu

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle Hye Sun'da estetik olmadığını belirtmek istiyorum eski fotoğraflarına ve çocukluk dönemlerine bakacak olursanız bunu sizde göreceksiniz. Bu arada yazınıza saygı duyuyorum şahsi fikrim ben sonuna kadar severek ve beğenerek izledim diziyi. Her şey dozunda geldi bana. Hye Sun ve Seungri'nin sahneleri çok eglenceliydi. Oyunculuklar da iyiydi ben sizin aksinize sıkılmadan izledim. ☺

    YanıtlaSil
  4. Dizi hakkındaki tanımlamalarınıza katılıyorum sonuna kadar izledim ve herkez gibi aynı kanıya vardım gençlikleri devam etse ama malesef yapacak birşey yok.

    YanıtlaSil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..