19 Haz 2014

Big / Kore Dizisi

Güney Kore dizilerinin bildiği üzere klişeleşmiş konuları var. Aslında bir Hong kardeşler klasiği. Bir kızın erkek kılığına girmesi, zengin oğlan fakir kız ve bedenlerin ruh değiştirmesi temalı diziler 2012'in en çok işlenen konuları arasında. Big; 16 bölümden oluşuyor. 18 yaşında lise öğrencisi Kang Kyung Joon'un geçirdiği kaza sonucu 30 yaşındaki Seo Yoon'un  Jae'nin bedenine girmesiyle başından geçen olaylar anlatılıyor. Kore dramalarını göz önünde bulundurursak dizi iddaalı başlıyor. Dizinin geneline yayılabilecek olaylar ilk bölümde gerçekleşiyor gibi düşünüyorsunuz. Dizinin ikinci yarısın ilk yarısına kadar oldukça yavan kalıyor. Dizinin akılda kalanları ise; aşk itirafları... 
18 yaşındaki Kang Kyung Joon karakterini Shin Won Ho canlandırıyor. Cross Gene adında bir grubun üyesiymiş kendisi. Amerika'da annesiyle yaşayan talihsiz bir olay sonucu annesini kaybeden bu genç Güney Kore'de yaşamak için döner. Yaşadığı trajik olay yüzünden insanlardan uzak durmayı tercih etmiştir. 
Gil Da Ran karakterini Lee Min Jung canlandırıyor.Boys Over Flowers dizisinde Jun Pyo'nun nişanlısı rolünden hatırlayabilirsiniz. Gil Da Ran bir lisede öğretmenlik yapmaktadır. Doktor Yoon Jae ile evlenmek üzeredirler. Evlilik hazırlıkları esnasında fedakarlık yapan Gil Öğretmen bir gün aklına eser. Yoon Jae'nin onun sevip sevmediğini sorar.. Yoon Jae karakterini Gong Yoo canlandırıyor. Ruh değişimi olayından dolayı iki rolde görüyoruz. Doktor Yoon Jae sadece ilk bölümde görüyoruz. Kyung Joon'un bedenine girdikten sonra ki Yoon Jae favorim oldu. Gong Yoo nasıl döktürmüş öyle..
Dizinin ilk bölümü film tadında olduğunu yazımın başında dile getirmiştim. Bir çocuk Amerika'dan gelir otobüste gördüğü bir kadının hareketlerinden etkilenir. Bu kadın Gil Da Ran'dır. Çocuğu görünce aslında etkilenir  evlenmek üzere olduğundan aslında pek de önemsemez. Evleneceği adamda doktordur bu kadınla tesadüf tanışırlar birbirlerinden etkilenirler. Gil Da Ran'ın merak ettiği bir soru vardır. Doktor olan Yoon Jae'nin onu sevip sevmediği. Bunun cevabını yüz yüze vereceğini söyleyerek yola çıkan Yoon Jae, Kyung Joon ile kaza geçirir.. Hastanede Yoon Jae'nin bedeninde gözleri açan çocuk neye uğradığını şaşırır. Bundan sonra olaylar olaylar olaylar.. Dizinin özeti gibi düşünebilirsiniz aslında değil bu sadece ilk bölümün özetiydi. 
Sevdiği adamın bedeninde tamda istediği gibi bir adam nazik, düşünceli, başarılı bir adam var. Sen hala Yoon Jae'de Yoon Jae diye ağla...Gong Yoo'nun sergilediği oyunculuk olağanüstü. Mimikleri, gülüşüyle kalpleri fethetmesini geçtim. Sevdiği kadının arkasından böyle bakacak adamdan istiyorum..
Dizinin diğper kahramanlarını es geçmesek iyi olur.  Jang Ma Ri karakterine Miss A grubunun güzel üyesi Suzy görüyoruz. Dream High ve Gu Family Book dizisiyle hatırlarsınız Ma Ri; Kang Kyung Joon'a saplantılı şekilde aşık. Düşünün o kadar aşık ki; Amerika'dan izini sürüyor onu buluyor. Fakat ortada Kang Kyung Joon'u hastane yatağında bulur. Yoon Jae'nin bedeninde olduğunu bilen iki kişiden biridir. Suzy'inin diğer rollerine göre oldukça farklıydı. İlk başlarda bir garip geldi sonradan alıştım. Gik Chong Sik rolünü Beak Sung Hyun canlandırıyor. Gil Da Ran'ın komik kardeşi. Bu çocuğun İngilizce konuşmaya çalışması içler acısıydı.Suzy ile Sung Hyun güzel bir uyum sağlamış dizide. Çok fazla sırıtmadılar.
Golden Rainbow dizisinin sevimli Young Won'unu burada daha küçük haliyle görüyoruz. 
Gamzesini sevdiğim nasılda tatlısın öyle

Dizinin giriş ve gelişme bölümleri güzel giderken finale doğru emin adımlarla ilerlerken hızlı bir çöküşe geçtiler. Benim için final hayal kırıklığından öteye geçemedi. Kore dizilerinin ortak özellikleri arasında izleyicilerin sinirini bozmak. Benim için fazla havada kaldı final. Kyung Joon mu yoksa Joon Jae mi siz izleyip karar verin.. Dizinin çok fazla içine girmek istemedim zira hakkını yemek istemediğim sahnelerin çokluğundan ötürü. Final hakkında yorumlarınızı bekliyorum.. Dizinin Ostlarını es geçemem geçmemeliyim. One person, Noel "If It's love" Benim biricik gruplarımdan biri BEAST "Hateful Person" Davichi "Because It's" gibi ilgimi çeken şarkıları tavsiye ediyorum.. Final konusunda yorumlarda buluşalım..

4 yorum:

  1. Evet yine kötü final yine Güney Koreliler... Hadi diziyi fıstık gibi yapıyorsun biraz emekte finale harca demi...
    Bu arada bloğunu yeni keşfettim senide bloğuma beklerim ;
    http://birfanboyungunlugu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, iyi bir finalle son bulan diziler iki elin parmaklarını geçmez çok az.. Big'de onlardan biriydi..
      Aldım bloğunu takibe :)

      Sil
  2. Merhabalar nabrut, konuyla hiç ilgisi yok ama bir şey sormak istiyorum. Bu sitelere de çok yabancıyım o yüzden tuhaf olacak eminim ama öleceğim meraktan:) big dizisni izlemişsin sanırım. bir şey sorabilir miyim diziyle ilgili? Dizinin İlk 4 bölümü iZledm ama yorumlarda final çok kötü olduğu için diğer bölümleri izlemek istemedim. Ama çok çok merak ediyorum doktor öğretmeni seviyor muymuş yoksa sevmemiş mi neden evlenme teklif etmiş sevmiyorsa ve neden öyle uzak davranıyormuş ve aldatmış mı gerçekten :( sırf bunun için izlemeyym 12 bölüm beni aydınlat lütfen:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Burcu, öncelikle ben Emoş :) Nabrut arkadaşımın sayfasıyla karıştırdınız sanırım.
      Kore dizilerinde olduğu gibi finali kötüydü ucu açık kaldı. Ben izleyeli çok zaman oldu ve üzerinde çok dizi geçtiği için hatırladığım kadarıyla söyleyeyim. Sevmiyordu nedenini hatırlamıyorum.

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..