26 May 2014

Can We Get Married / Kore Dizisi


Bu sefer 2012 yapımı romantik komedi ile karşınızdayım dostlar. Diziye başlamamda ki sebep başrol oyuncuları oldu. Tabi konusu da ilgimi çekmedi değil.. Evlenmeye karar verdikleri günden itibaren yüz günlerini konu alıyor. Birbirinden farklı dünyanın çocukları olan bu çiftimizin en büyük sorundan biri ise aileleri.. Onlar bu yüz günün sonunda ya tamam ya devam diyecekler..

Bir tek bizde gelin-kaynana sorunları olmadığını dile getiren aslında harika bir yapım. Ailelerin bu evlilik hazırlıklarında birbirlerini bastırmaya çalışmaları, çocuklara bunları yansıtması ilişkilerine yansıdığını sadece kısa bir süre düşünün ve olayların ne kadar büyüdüğünü tahmin edin. Aslına bakarsanız diğer diziler gibi birden izleyemedim  boş zamanlarımda bir bölüm izleyip bir kaç ayda bitirebildim. Zira bazen o kadar olaylarla karşılaşıyorsunuz ki çileden bile çıkabiliyorsunuz..
Hae yoon karakterini Jung So Min canlandırıyor. Daha önce Playfull Kiss dizisinden hatırlayabilirsiniz. Aşık şımarık yapışkan sevimli bir liseli kızın aksine Can We Get Married dizisinde Hae yoon karakteriyle daha farklı olgun bir imaj çizmiş. Öğretmenlik mesleğini icra eden kızımız.. Evleneceği Jaeong Hoon'a istediği evlenmek teklifini etmesi için çocuğa etmediği eziyet kalmadı.. Hele bir annesi var dillere destan.. O bölüme geleceğim.. Bizim kızın evleneceği karakter Jeong Hoon karakterini Sung Joon canlandırıyor. Kendisini Shut  Flower Boy Band ve Gu Family Book dizilerinden hatırlayacaksınız. Sevdiğim aktörlerden biri olduğundan oynadığı her yapımı severek takip ediyorum. Kendine has mimikleri ve konuşma tarzıyla başrol kızımıza göre daha iyiydi.. Jeong Hoo karakteri; bir evin tek ve annesinin biricik oğlu..Başarılı bir öğrenci olamadığından orta sınıflı bir oyuncak firmasında çalışmaktadır. Dizi de en çok uyuz
olduğun noktalardan biri de bu çocuğu kıza karşı fazla ezik kalmasıydı..
Bu dizinin başrol kızından bu iki çiftin tanışmasına vesile olan Dong Bi karakterini sevdim. Bu karakteri Han Groo canlandırıyor, onu izlediğim ilk diziydi. Daha önce nasıl keşfedemedim bilmiyorum. Dong Bi bizim çocuk Jeong Hoon'un üniversiteden arkadaşlıkları başlar. O dönemlerde Hoon kuzeni Gi Joong ile tanıştırır böylece ilişkileri başlar. Dong Bi aslında zengin bir ailenin kızıdır fakat kimse bilmez. Gi Joong karakterini Kim Young Kwang canlandırıyor. Bu arkadaşı My Fair Layd, Love Rain,White Chritmas, son olarak Secret Love dizisinden tanıyorum.. Zengin ama sorunlu bir ailenin biricik oğludur. İlk başlarda neden Dong Bi ile evlenmiyor diye düşünüyor olsam da sonraları ailesi hakkında bilgiler ortaya çıktıkta hak verdim çocuğa.. Kıza verdiği değerden dolayı uzak kalmayı tercih etmedi.. Ne kadar uzak durabilecek değil mi?
Hee Yoon'un 50 yaşlarındaki bekar teyzesi Deul Rae karakterini Choi Hwa Jung canlandırıyor. Bu kadının tavırlarına hasta oldum. Özellikle ablasına karşı olanlarına bayıldım. Her seferinde evi terk ediyor. Deul Rae şeytanın bacağını kırıyor ve motor tutkunu Min Ho ile tanışır. Dizinin en komik çifti dersem yanlışa bir şey konuşmamış olurum heralde. Son dakikalarda yaptıkları ataklar bir çok çiftimizin kendine gelmesine neden olması da güzeldi..
Bir çiftimiz daha var dizi boyunca pek fazla bir araya gelmediklerinden bir arada resimlerini bulmak biraz güç.. Hae Yoon'un ablası Hye Jin karakterini Jung Ae Youn canlandırıyor. Bu kızımız üniversitedeyken kocasına aşık oluyor. Daha doğrusu adam aklını çeliyor.. Arada ki tek sorun adam evlidir. İlişkileri ortaya çıkıp hamile kaldığını öğrenince ayrılmak zorunda kalmıştır. Kocası Do Hyun karakterini Kim Sung Min canlandırıyor. Dizide sevmediğim tek adam. Gerek karakteriyle gerek kadına yaptıklarıyla uyuz oldum. Bu ikisinin ilişkisini en büyük etken Hae Yoon ve Hye Jin kontrolcü annesidir..
Kadın erkek ilişkilerinde üçüncü şahıslar dahil olmaya başladıklarında sorunsuz hiç bir hikaye yoktur. Kendi yaşamlarımızda ki ilişkilerimizde bu şekilde değil mi ? Ben kayınvalideleri yazmayacağım. İzleyenler bilirler fakat izlemeyenler için bu iki kadını çekişmelerini kaçırmamalarını istiyorum. Lakin ara ara sinir krizlerine gireceğinize garanti veriyorum. Bu yüzden izlemeden önce iyi düşünün.. Bu sebepten dizi hakkında temel bilgileri verme gereği duydum gerisini izleyerek görebilirsiniz.Umarım seversiniz..

6 yorum:

  1. ortada bir yorum olmuş şimdi izleyim mi izlemeyim mi bana kesin bir şey söyle :DD

    YanıtlaSil
  2. Ben çok ara vererek izledim. Annelerin kapışmaları güzeldi ondada bir süre sonra sıkıldım o yüzden tercihi size bıraktım.. Hani izlemesende bişey kaybetmezsin :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de 6'dan 16'ya atlamıştım bunu izlerken. Ayrıca tam da ablamın evlilik sürecinde izlediğim için dizinin çok gerçekçi olduğunu düşünüyorum. Hemen her Kore dizisi gibi eğlenceli başladı ve sonradan sıkıcılaştı. Ben çok tavsiye etmiyorum ama evlilik düşüncesi olan arkadaşlar varsa izlesinler derim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde bölümleri arka arkaya izlemeyi severim 1-2 bölüm ancak izleyebiliyordum. O yüzden bitişi çok uzun sürdü :) Evlilik sürecini A'dan Z'ye işlemişler de uzun sürmüş :)

      Sil
  4. program değilmiydi dizimi çok kafam karıştı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziydi. Senin dediğin We Got Married programı o farklı :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..