15 Eki 2015

Hello Monster / Kore Dizisi


Hello Monster, cinayet suçlarında uzmanlaşmış bu konuda Amerika ve Güney Kore'de ki üniversitelerde eğitim veren Lee Hyeon, kendini polis teşkilatının Özel Soruşturma Ekibinin içimde bulur. Özel soruşturma ekibininde yer alan Cha Ji An'ın ısrarları üzerine ekibe dahil olan Lee Hyeon zeki ve kıvrak zekasıyla davaların çözülmesi konusunda büyük yardımları dokunacaktır. Konusundan anlaşılacağı üzerine fazlasıyla polisiye biraz dram biraz psikolojik temalı Hello Monster diğer bir adıyla I Remember You kendi türünün örnekleri arasında 2015'in en iyi yapımlarından biri olduğunu kanıtladı. Dizinin yazarlığını Protect the Boss dizisinin de senaristliğini yapmış olan Kwon Ki Young yaparken yönetmenliğini ise No Sang Hoon üstlenmiştir.

Lee Hyun'un küçüklüğünü Hong Hyun Teak kardeşi Min'in küçüklüğünü ise Hong Eun Teak canlandırıyor. Bu yaşta kestikleri rolü düşünecek olursak geleceğin parlak oyuncu adayları olarak kendilerini gösterdiler. Özellikle Lee Hyeon rolünde ki Hyun Teak yaşına rağmen bakışları ve mimikleriyle mükemmele yakın oyunculuk sergiledi.

Güney Kore'de "idollerden oyuncu çıkmaz" gibi saçma bir ön yargı söz konusuyken Lee Joon, Eun Ji, Dujun, Sung Jae, Yoochun gibi sayabileceğim bir sürü idol bulabilirim. Oyunculuğa yavaş ve emin adımlarla adımını atmış olan Exo'nun güzel sesi D.O (Do Kyung Soo) onlardan biri. It's Ok, That's Love performansının ardından ardı ardına film anlaşmaları yapıldığını belirtmekte fayda var. Hello Monster dizisinde D.O Lee Joon Young isimli psikopatı canlandırıyor. Bakışlar ve mimikler arası geçişlerde oyunculuğuyla göz doldurdu. Bu psikopatın davasına Lee Hyeon'un babası baktığı için tesadüf eseri karşılaştığı Lee Hyeon'un Lee Joon Young'a söylediği sır doğrultusunda senaryonun şekillendiğini dizinin finaline doğru anlaşılıyor.

Seo In Guk; Dizide Lee Hyun karakterini canlandırıyor. Love Rain, Reply 1997, Master Sun, Reply 1994 (konuk oyuncu), King of High School Lide Conduct, Oh My Ghost (konuk oyuncu) dizilerinde No Breating filmlerinde hafızalarımıza yer etti. Lee Hyun, suç psikolojisi üzerine eğitim almış ve öğretim görevlisi olarak hayatını idame ettirmekte. New York şehrinde suç soruşturmasında danışman olarak göre alırken kendine gelen gizemli e-posta ile Güney Kore'de Özel Soruşturma Ekibine dahil olur. Dahi bir çocuk olmasından dolayı suç mahalli analizi etmekte oldukça yeteneklidir. Çocukluğunda yaşadığı tramva sonucu bir çok anısı hatırlamamaktadır. Aslında onun Güney Kore'ye dönmesinde ki amaç, farklıdır. 

Jang Na Ra; dizide Cha Ji Ahn karakterini canlandırıyor. School 2013, Fated To Love Me, Mr Beak dizilerinden hafızamız da yer etti. Merkez Polis Teşkilatının Özel Soruşturma Ekibinin üyesi olan Cha Ji An, babasının ölümünün ardında yer alan gerçekleri çözmek için polis olmuştur. Onun saf görünümünün ardında fazlasıyla derin bir hikaye olduğunu ilk bölümlerden anlaşılıyor. İşini iyi yapan Cha Ji An her olaya balıklama dalan kendini olayların merkezinde bulan bir polistir. Yemediği dayak kalmadı.

Dizinin oyuncu kadrosu şekillenmeye başladığı sıralarda Seo In Guk ve Jang Na Ra'nın aynı proje içinde yer alacağını öğrendiğimde "yaş farkından dolayı acaba mı?" diyen kesimin aksine fazlasıyla sevinmiştim. Jang Na Ra yaşını gösteren biri olmadığından dolayı benim için herhangi bir sorun teşkil etmedi. Zira; Seo In Guk'un yaşı da çok küçük değil. Oyuncuların canlandırdığı Lee Hyun ve Cha Ji An arasında ki uyumu sevdim.Seo In Guk'u oyunculuğunu göz önünde bulundursak Reply 1997 dizisinden beri sıkı takip ediyorum. Her projesinde karakterlerinin üzerine biraz daha ekliyor. Ortaya harika bir oyunculuk çıkıyor. Jang Na Ra'nın oyunculuğunu ise çok naif buluyor. İnsanda daha çok izleme isteği uyandırıyor. Naifliğinden dolayı olacak Cha Ji An karakteriyle ilk başlarda polis olarak nasıl olacak gibi ön yargım olmadı değil. Fakat bölümler ilerledikçe oyunculuğunu daha fazla sevdim.
Özel Soruşturma Ekibi
Genç oyuncular Kim Jae Young; Blade Man dizisinden,  Son Seung Won'u Healer dizisinin gençlik dönemlerinden, Min Sung Wook'u Pinocchio, 3 Days, The Prime Minister and I dizilerinden, Lee Chun Hee ise Master Sun dizisinden hatırlayabilirsiniz.

Güney Kore aktörleri arasında oyunculuğunu en çok sevdiğim oyuncu Chio Won Young. Heirs, The Nightwatch Man, 3 Days, Kill Me Heal Me hafızamıza yer eden dizileri. Canlandırdığı her karakter birbirinden farklı. I Remember You dizisinde Lee Joon Ho karakterini canlandırıyor. Adli tıp takımlarının laboratuarında uzmanlaşmış yurtdışı kaynaklı bir şirketin bilim adamıdır. Emniyetle olan bağlantısı sayesinde özel delillere ve devam eden tüm suç soruşturmalarını görebilecek konumdadır. Fazlasıyla zeki bir adamdır. Bu karakterini çok sevdim. İzleyenler ve izlemek isteyenler bana hak verecekler.


Park Bo Gum; dizide Jung Sun Ho karakterini canlandırıyor. Cantabile Tomorrow ve Bridal Mask dizilerinden hatırlayacaksınız. Oyunculuğunu sevdiğim bir aktör daha. Fakat I Remember You dizisinde sergilediği oyunculukla kendinden fazlasıyla söz ettirdi.  Onun karakteri, güçlü ve savunmacı bir avukattır. Ancak müvekkilliğini yaptığı insanlar fazlasıyla acımasızdırlar. Durum böyle olunca Özel Soruşturma Ekibiyle karşı karşıya gelecekleri bir çok dava yüzünden karşı karşıya gelecekler.
Yasal Uyarı: Diziyi izlememiş olanlar kesinlikle okumasın! Bundan sonrası spolier içeriyor.
I Remember You kurgusunda efsane dizi Dexter'ı izler gördüğümüz inkar edilemez bir gerçek. Dex, abisiyle beraber annesinin ölümüne tanık olmuş sonrasında abisini kaybetmiş yıllar sonra onunla seri katil olarak karşılaşmıştı. Bu yüzden fazlasıyla Dexter havası sezdiğim için senaristin Dex hayranı olduğunu tahmin etmek güç değil. Dizinin kurgusu ve olay örgüsünün çözüm süreci izleyici ekrana kilitledi. Dizinin ilk bölümlerini dikkatli izlerseniz daha 2 ya da 3. bölümde karakterleri çözebiliyorsunuz. Özellikle Park Bo Gum'un seri katil olarak canlandırdığı karakter bazen şeytansı bazen de meleğimsi gülümsemesiyle oluşan mimik geçişlerine ba-yıl-dım.  Dizi bütün karakterleri bir yana temeli abi-kardeş ilişkisi üzerineydi. Min'in buz gibi olan bakışlarının ardından aslında  çocukluğundan beri abisine olan düşkünlüğü, yıllar boyunca ona gönderdiği mesajların abisine ulaştığını sanıp ona içten içe kızması ve Min'in aslında abisinin sevgisine muhtaç olmasıydı. İki kardeşin sahneleri gerçekten çok duygusal olmasıyla beraber Lee Hyeon'un çaresizliğiyle duvarlarla örülü kardeşinin karşısında nasıl savunmasız olduğuna tanık olduk. 

Cha Ji An'ın hikayesi de en az Lee Hyeon ve Min gibiydi. Hep bir umut söz konusuydu. Umud etmek, beklemek, bazen en kötü ihtimali düşünürken, bazen korktuğunun olmayacağını umud etmek.. Cha Ji An'ın 20yıllık umudu, beklentisi bir gecede yok oldu ve sonunda babasının ölümü ile yüzleşmesi de güzel ayrıntılardan biriydi.  Dizinin içinde zerre romantizm yer almıyor, hiçbir sevgi sözcüğü yok ama Cha Ji An ve Lee Hyeon arasında olan sahneler bildiğiniz aşk dolu. Lee Hyeon'un gülümsemesini saklaması, ona yavaş yavaş yaklaşıp dibine girmemesi, saçını okşaması, elini tutması o kadar ince işlenmiş ki izlerken keyif almamak mümkün değil.

İlk bölümden beri senaristin Lee Joon Young hakkında izleyiciye vurgu yaptığı kısım aslında dizinin en çok hoşuma giden bölümlerden biriydi. Hasta ruhlu Lee Joon Young'un aslında yaşayan bir ölü olduğu gerçeği, annesinin ona nasıl hamile kaldığı, doğduktan sonra gördüğü eziyet, nabzının fark edilmemesi, sahte kimlikle yaşaması ve finalde ki sonu.. Lee Joon Young, dünya da varlığı olmayan biri demeye getiren senaristin enteresan bir bir mesajlarından biriydi.

Benim en çok merak ettiğim olay senaristin finalde olay örgüsünü  "Acaba beklentimi karşılayabilecek miydi?" gibi soruların zihnimde dolaşması oldu. Fakat finalini izlediğimde yukarı tükürsen bıyık aşağı tükürsen sakal misali bir durumda olan senarist yapabileceğinin en iyisini yaptı finalde. Kötü karakterlerimiz ya ölecekti ya da hapse girecekti. Eğer bu ihtimaller üzerinde ilerleseydi diğer dizilerden ayıran o ufak denge bozulacaktı.Bu sebeple finalin ucunu açık bırakması hoşuma gitti. Durum böyle olunca  "Acaba ikinci sezon gelir mi?" sorusu akıllara yer etti. Eğer ikinci sezon gelirse güzel olacağı kanaatindeyim.

Dizinin şarkıları konusu ve oyucular kadar güzeldi. Dear Cloud "Remember" Hong Dae Kwang "It's Show" Ben "Hug Me" Lim Kim "Who Are You" Shin yong Jae "I See You" şarkıları zirveye oynayacak şarkılar. I Remember You, gerek kurgusu gerek oyunculuklarla göz doldurdu. İzlemek isteyenlerin vakit kaybetmeden izlemesi kanaatindeyim.
Dizi için puanım; 10/10

43 yorum:

  1. Uzun zamandır dizi izleyemiyorum ama merak ettim bunu :)

    YanıtlaSil
  2. Konusu ilgi çekiyor cidden

    YanıtlaSil
  3. kore dizileri hiç bana göre değil sanırım :-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabi, zevk meselesi :)
      Şu an bizim ülkede yayında olan bütün diziler kore uyarlaması.

      Sil
    2. kesinlikle haklısınn !!

      Sil
  4. bende audrey gibiyim..hiç sevemiyorum..aklıma hep korku filmleri geliyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ilginç aksine korku filmleri pek yoktur. Genelde romantik-komedi türleri popüler

      Sil
  5. Ben de bir türlü alışamadım Uzakdoğu tarzına :/

    YanıtlaSil
  6. Acaba çok mu önyargılıyım Kore dizileri filmlerini nedense itici bulurum ama bunu izleyip öyle karar vericem 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güney Kore dizilerine karşı ülkemizde bir ön yargı söz konusu. Bende bu dizilere başlamadan önce "insanlar nasıl izliyor?" şeklinde düşünüyordum. Fakat başladıktan sonra yanlış düşündüğümün farkına vardı. Bizim ülkemizde şu an yayınlanan bütün diziler Kore uyarlaması ve çok kötü yapıyorlar. Hollywood dahi uyarlama yapmaya başladı siz düşünün :)

      Sil
  7. Ben de çok uzun zamandır dizi ve televizyon izlemiyorum.Ama heyecanlı bir dizi. Bir de arada kızımda Güney Kore dizileri seyrediyor.Deme ki bu ara yaygın.

    YanıtlaSil
  8. Sevemedim şu çekik gözlüleri (:

    YanıtlaSil
  9. Bana da Kore dizileri bir garip geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başta herkese aynı şekilde geliyor sanırım :)

      Sil
  10. Sensory couple izlemiş miydin? Benziyorlar mı? Bana hep öyle geliyor izlemedim bu yüzden.
    Bu yasal uyarı aslında benim uydurduğum bir şey biliyorsun değil mi :D yoksa öyle bir yasa yok :D ben espiri olsun diye yasal uyarı başlığı atıyorum hani spolier yemeyi sevmediğim için insanların dikkatini çeksin diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sensory Couple dizisine göre daha orjinal senaryoya sahip. Teması aynı sadece onun dışında ki öğeler farklı :)
      Öyle bi yasa olmadığını biliyorum tabi ki :) Beynimin bi yerinde yer etmiş demek ki yoksa yazmam genelde :)

      Sil
  11. Reply 1997 ile hello monster gibi bi dizi arayışındayım çok romantiklik ile boğulmamış ama bulunduran ne önerirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reply 1994, Cruel City, Oh My Ghost, Bad Guys bunlar izleyip beğendiğim ilk aklıma gelen diziler

      Sil
  12. en sevdigim 2. dizidir hello monster. En sevdgim dizi man from the stars. Izlemenizi kesinlikle.oneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yayınlandığı tarihte izledim. Yazılarımın arasında görebilirsiniz.

      Sil
  13. Jang keun suk6 Nisan 2016 23:02

    korece konuşmayı ve yazmayı biliyo musun? merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korece yazmayı bilmiyorum bununla birlikte biraz konuşabiliyorum. İlerletmem gerektiğini düşünüyorum :)

      Sil
  14. diziyi dehşet merak ettim doğrusu ilk fırsatta bilgisayara geçince izleyeceğim😊👍

    YanıtlaSil
  15. D.O kaçıncı bölümde diziden ayrılıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümlerde yer alıyor. Fakat geçmiş-gelecek arasında geçişlerde görünüyor. Tamamıyla ayrıldı diyemem o sebeple.

      Sil
  16. Bu filme bir replikle başladım. D.o. nun olduğu diziden bir replikti ve orada lee joon young a adamları neden öldürdüğünü soruyorlar ve onun -beni etkileyen- cevabını yazıyor. Ama şimdi o repliğin resmini internette bulamıyorum acaba hatırlayan varsa hangi bölüm olduğunu yazabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğin bölümü ve konuşmayı hatırladım, gördüğümü de biliyorum. Aramak lazım internette.

      Sil
    2. Hangi siteden izliyorsun? Bu diziyi 2 siteden izledim ve bazı yerlerde konuşmalar farklı çevrilmiş oluyordu :)))

      Sil
    3. Koreantürk ve Yeppudda'dan güncel takip ettim. Hangisi ilk çevirirse onu izliyordum.

      Sil
  17. Kore dizilerine başlamakta geç kalmakla birlikte harika bir senaryo cennetine düştüğüme inanamıyorum. Diziye D.O. nun sayko halleri ve itiraf ediyorum Seo İn Guk için başladım ama özellikle karakterlerin gelişimini ve finali çok beğendim. İzlerken aklımda olan bir yerden tanıdık geliyor düşüncesi" Dexter" benzetmen ile kafamda oturdu. Yorumunu çok beğendim. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim güzel düşüncelerin için. D.O, idol olmasına rağmen oyunculuğunu beğeniyorum. Seo In Guk'a Reply 1997 dizisinden sonra izlemediğim sadece bir tarihi dizisi var. Fakat oyunculuğu gerçekten çok iyi. Bununla birlikte PArk Bo Gum'un oyunculuğunu kanıtladığı dizi olduğunu düşünüyorum.
      Dexter dizisini izlemeyenler kurguyu anlamakta güçlük çekebilirler. Kafandaki soru işaretlerini çözdüysem ne mutlu bana :)

      Sil
  18. Kal-dim. Dizi hakkında düşündüğüm her şeyi resmen yazmissin. Normalde kendi blogumda bu diziyle ilgili neler düşündüğümü,hissettigimi falan yazacaktım ama rastgele burayı gördüm ve okudugumda ''dur'' dedim. Bu yazının üzerine yazı yazılmaz :) Dizide gercekten tüm oyuncular mükemmeldi. Oyle bir karaktere giriyorlardi kim olursa olsun izlemeye doyamiyordum. D.o,wo young ve tabiki bo gum bu üçlünün psikopat halleri çok iyi değil miydi gercekten,o seytani sırıtmalar,tepkisiz yüz, her hareketleri on numaraydi.ayrica jang nara cok sevdigim kadinlardan biridir. Nedense onu izlerken bazı kadın oyuncuları izlerken ki ''bu olmamış bu role baska biri yokmuydu?'' demedigim kisilerdendir. Herneyse... kısaca yorumun çok iyi. Psikoloji seven kişilere de tavsiyemdir. Kesinlikle izlenmeli hatta sevmiyorsaniz bile izleyin. Kesinlikle izleyerek degil izlemeyerek kaybedersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle güzel düşüncelerin için teşekkür ederim. Dizinin oyuncu kadrosu güzel. Oyuncuların her biri karakterin içine girdiği için senaryo daha gizemli bir hal aldı. Kendi türünün iyi örneklerinden biri diyebilirim.

      Sil
  19. Ya biz bu diziyi nasil bulabiliriz turkce dublaji varmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizilerin türkçe dublajını bulman zor. Ayrıca türkçe dublaj izlemeni önermem.
      http://www.yeppudaa.com/showthread.php?t=78383 ya da http://www.koreanturk.com/hello-monster izleyebilirsin.

      Sil
  20. Cesaret edemiyordum izlemeye D.O var diye ama bugün basliycam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediğine pişman olmayacağın bir dizi olacak :)

      Sil

Düşüncelerinizi lütfen benimle paylaşın..